۱۳۹۷ مهر ۱, یکشنبه

شلاق در شش ماهه نخست سال ۹۷

در شش ماهه اول سه حکم اجرای شلاق در رسانه ها منتشر شد.


به موجب حکمی که ۱۰ سال پیش برای نوجوانی ۱۵ ساله به اتهام نوشیدن الکل صادر شده بود؛ وی در روز ۱۹ تیر ماه ۹۷؛ در میدان نمازی کاشمر در خراسان رضوی و در ملأ عام ۸۰ ضربه شلاق خورد.
غلامرضا طالعی، دادستان کاشمر، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا درباره اجرای حکم شلاق گفت: «در اجرای احکام، به خصوص حدود الهی، هیچ تعارفی نداریم» و «اجرای حکم این فرد در ملاء عام بنا به نظر قاضی صورت گرفته است.»
همچنین در مرداد ماه؛ در زندان اوین حکم ۷۴ ضربه شلاق محمد مظفری، فعال سیاسی اجرا شد.


در ادامه سیاست سرکوب و ارعاب در ایران؛ دادگاهها اقدام به صدور حکم شلاق برای جرائم سیاسی می‌کنند.
صدور حکم شلاق برای بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی نسبت به سالهای گذشته چند برابر شده است. این موضوع ربط مستقیم با اعتراضات گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران دارد.
احکام شلاق برای تعداد زیادی از دانشجویان؛ بازداشت شدگان تظاهرات دی ماه؛ معلمان؛ فعالان حقوق بشری؛ فعالان فضای مجازی؛ دراویش و وکلا صادر شده است.
از جمله می توان به صدور حکم ۷۴ ضربه شلاق (در مجموع ۸۱۴ ضربه شلاق)؛ علاوه بر حکم زندان برای ۱۱ تن از معترضان بازداشتی دی‌ماه ۹۶ در اراک اشاره نمود.
رویا صغیری دانشجوی دانشگاه تبریز از معترضین دی ماه؛ به ۱۰ ضربه شلاق و ۲۳ ماه زندان؛ صادق قیصری روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق؛ سپیده فرحان، دانش‌آموخته رشته معماری به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.
محمد حبیبی معلم زندانی؛ بختیار خوشنام فعال حقوق بشری؛ شجاع حسین زاده فعال تلگرامی نیز از جمله محکومین به شلاق هستند.

تعداد زیادی از زندانیان با جرائم عادی نیز مشمول صدور حکم ضدانسانی شلاق هستند.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #شلاق #تلگرام #محمد_حبیبی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر