۱۳۹۷ شهریور ۱۲, دوشنبه

اعدام سه زندانی سیاسی در زندان مرکزی زاهدان

اعدام سه زندانی سیاسی در زندان مرکزی زاهدان

 سه تن از زندانیان سیاسی از هموطنان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام سحرگاه روز دوشنبه ۱۲شهریور ۹۷ سه زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان که دو روز پیش جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند به دار آویخته شدند.


اسامی این سه زندانی محمد شه‌بخش ۳۱ ساله؛ اسماعیل شه‌بخش ۲۵ ساله و حیات‌الله نوتی‌زهی ۲۷ ساله بوده و روز ۱۰ شهریور ماه؛ جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.
این سه زندانی سیاسی مدت سه سال و شش ماه است که در زندان به سر می‌برند و مدت ۸ ماه نیز در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه زاهدان؛ بازجویی و شکنجه شده اند.
اتهام این سه زندانی سیاسی مشارکت در یک درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی در تاریخ ۱۶ تیرماه ۹۴ است که در آن یک سرهنگ نیروی انتظامی به قتل رسید. هر سه زندانی منکر شرکت در قتل این مأمور نیروی انتظامی هستند. این افراد در اظهارات خود گفته‌اند که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان٬ جهت اعتراف گیری به شدت مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. پرونده این زندانیان غیر شفاف و غیر علنی و بدون داشتن وکیل بوده است.
این زندانیان در آبان ماه ۱۳۹۶ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب توسط سرگلزایی رئیس این شعبه محکوم به اعدام شدند. حکم اعدام آنها ۲۳ بهمن ماه ۹۶؛ از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.
سه زندانی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۰ شهریور ماه؛ آخرین ملاقات را با خانواده خود انجام داده بودند.

شایان ذکر است که در هنگام بازداشت، دو تن از این افراد به نام‌های “اسماعیل شه‌بخش” و “حیات الله نوتی زهی” مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به صورت زخمی بازداشت شدند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زاهدان #سراوان #اعدام #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر