۱۳۹۷ شهریور ۱۷, شنبه

جاوید رحمان و آگنس کالامارد خواهان توقف اعدام زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی شدند

جاوید رحمان و آگنس کالامارد خواهان توقف اعدام زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی شدند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز ۱۶شهریور ماه برابر با ۷ سپتامبر ۲۰۱۸؛ آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و خانم آگنس کالامارد گزارشگر ویژه اعدام های غیرقانونی و خودسرانه با صدور بیانیه ای از ایران خواستند تا اعدام های قریب الوقوع زندانیان سیاسی کرد زانیار و لقمان مرادی را متوقف کنند. آنها همچنین اعلام کردند که نگرانی های جدی در مورد شکنجه این زندانیان پیش از محاکمه وجود دارد و آنها از محاکمه منصفانه برخوردار نبوده اند. این بیانیه در ادامه خواهان توقف اعدام آقای رامین حسین پناهی شده است.

کارشناسان سازمان حقوق بشر ملل متحد در بیانیه مشترک اظهار داشتند: «ما از دولت ایران خواسته ایم بلافاصله اعدام های خود را متوقف کند و مجازات اعدام علیه آنها را با توجه به تعهدات بین المللی محکوم می کنیم. گزارش ها حاکی از آن است که زندانیان در تاریخ ۸ سپتامبر اعدام خواهند شد. از طرفی ما اطلاعاتی دریافت کردیم که زانیار و لقمان مرادي مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و از عدم دسترسی به وکیل رنج می برند».
آنها همچنین نگرانی های خود را نسبت به وضعیت زانیار مرادی ابراز داشتند که از زمان بازداشت به طور مکرر مورد شکنجه و بدرفتاری واقع شده و از عوارض جسمی آن رنج می برد.
کارشناسان همچنین از دریافت اطلاعاتی در باره اعدام رامین حسین پناهی در همان زمان ( ۸ سپتامبر) ابراز نگرانی کردند و اعلام کردند که وی در زمان بازداشت شکنجه شده و از محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندانی_سیاسی
#نه_به_اعدام
#زانیار_مرادی
#لقمان_مرادی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر