۱۳۹۷ شهریور ۲۲, پنجشنبه

هجوم گارد زندان به بند زندانیان سیاسی اردبیل و مصادره و غارت اموال آنان

صبح امروز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه؛ مامورین زندان اردبیل به بند زندانیان سیاسی تبعیدی (بند ۷) این زندان هجوم برده و اقدام به بازرسی وسایل زندانیان کردند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ در این بازرسی که به دستور ريیس زندان یعقوب سربازجدا انجام شده بود؛ مامورین اقدام به مصادره اموال زندانیان سیاسی از جمله کتابهای آنها که با هزینه های سنگین و چند برابر قیمت توسط خود زندانیان خریداری شده بود؛ کردند.مأمورین در پاسخ به اعتراض زندانیان سیاسی که چرا هر بار به بند ما می ریزید و اموالمان را می برید؟ گفتند: «بالاخره یک چیزی باید ببریم. نمیتوانیم دست خالی برویم». 
پیش از این بارها مامورین زندان در بازرسی های ناگهانی به دلایل موهوم؛ اموال زندانیان را غارت کرده اند. 
حدود ۳ ماه پیش روز ۱۸ تیر ماه؛ مامورین زندان در یک یورش همه اموال زندانیان از جمله لباس؛ وسایل بهداشتی؛ مواد غذایی؛ صنایع دستی که زندانیان ساخته بودند؛ کارت تلفن؛ عینک؛ فلاسک و لوازم التحریر و ... را به غارت برده و تنها یک پتو برای آنها به جا گذاشته و در پاسخ پیگیریهای خانواده زندانیان سیاسی هر یک از مسئولان جرم را به گردن دیگری انداختند. 
رئیس زندان یعقوب سربازجدا؛ در تماسی که خانواده های زندانیان سیاسی با وی گرفته بودند؛ این موضوع را بکلی انکار کرده و پاسخ داده بود زندانیان دروغ می گویند. اما در پاسخ به خانواده دیگری این دزدی را به گردن رئیس حفاظت زندان پرویز صورآذر انداخته و او را مسئول این دزدیها دانسته بود. 
اموال زندانیان که بار پیش به غارت برده شده؛ هنوز به آنها بازگردانده نشده است. 

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #گارد #دزدی #زندان_اردبیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر