۱۳۹۷ شهریور ۱۴, چهارشنبه

مهدی فراحی شاندیز در هشتمین سال زندان محروم از درمان

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز هم اکنون در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) در شرایطی طاقت فرسا هشتمین سال زندان را می گذراند.



 به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ #مهدی_فراحی_شاندیز بر خلاف اصل تفکیک جرائم جایی که تمامی زندانیانش از زندانیان با جرائم عادی هستند، محبوس است. درحالی که طبق قوانین ضد انسانی قضاییه و بر اساس اصل تفکیک جرائم او باید در کنار زندانیان سیاسی محبوس باشد. 
مهدی فراحی شاندیز پس از ضرب و شتم توسط رییس زندان در دی ماه ۹۶ دچار شکستگی پهلو و ناشنوایی گوش چپ شد. اما پس از گذشت ۸ ماه همچنان از معالجه و درمان محروم است. 
رییس زندان فردی به نام فتاحی در سال گذشته پس از این ضرب و شتم و با وجود مجروح بودن او را به سلول انفرادی منتقل و تا ۳۱ روز بدون ملاقات و محروم از تماس نگه داشتند.
به گزارش منبع موثق؛ علاوه بر ناشنوایی ناشی از شکنجه؛ مهدی فراحی شاندیز در سال ۹۲ در زندان اوین بر اثر ضرب و شتم توسط عوامل زندان دچار نقض در بینایی چشم راستش شده است. به طوری که در چشمش یک لکه سیاه بوجود آمده است که مانع بینایی چشم راست است.

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه امنیت ملی و اهانت به خامنه‌ای بازداشت شد. او که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است، توسط قاضی‌ صلواتی و مقیسه شهروی و با اتهاماتی ساختگی مربوط به زندان؛ به ۱۲ سال زندان محکوم شده است. ۳ سال محکومیت این زندانی سیاسی با پرونده سازیهای پی در پی به ۱۲ سال افزایش یافته است. 
این زندانی سیاسی در ۱۸خرداد ۱۳۹۶ از زندان رجایی‌شهر (گوهردشت کرج) به زندان چوبیندر قزوین فرستاده شد. در حالی‌که به او اجازه ندادند که هیچ وسیله‌ای با خود همراه ببرد.
بعد از ۱۰ روز مهدی فراحی به کرج منتقل شد و یک شب در کلانتری ۱۱کرج به‌سر برد و فردای آن روز پیش فردی به نام شهروی قاضی شعبه ۷اجرای احکام بیدادگاه انقلاب کرج فرستاده شد.
هنگامیکه مهدی فراحی شاندیز در برابر شهروی از حکومت دیکتاتوری انتقاد کرد و آن را حکومت شیطانی نامید؛ شهروی او را به زندان مرکزی کرج فرستاد.
زندانی سیاسی مهدی فراحی هنگامی‌که در ۱۹تیر ۹۶؛ پرونده قضایی خود را دید؛ متوجه شد سه و نیم سال دیگر به محکومیتهای گذشته وی اضافه شده و با اقدامات شهروی بایستی تا آذر ماه ۱۴۰۴در زندان به‌سر ببرد. مقامات قضایی کرج حتی حکم را به‌صورت رسمی به وی ابلاغ نکرده‌اند تا بتواند اعتراض کند.
براساس آخرین گزارش‌ها وی از تاریخ ۱۵ دی ماه پس از سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور در زندان ضرب و شتم شده و به سلول انفرادی منتقل شده بود و مدتی در سالن ۱۲ زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) در سلول انفرادی و ممنوع الملاقات بود.  
بر اساس گفته منبع موثق در زندان مرکزی کرج؛‌ کسی در این زندان به حرف و شکایت زندانیان گوش نمی کند و سرکوب شدید حکمفرماست. آب را قطع می‌کنند و سیستم سرمایش را روشن نمی‌کنند.
زندانیان در گرما هلاک می‌شوند. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است و زندانیان برای رفع سوءتغذیه باید که از جیب خود از فروشگاه خرید کنند. افرادی که پول ندارند انواع بیماریهای عفونی را می‌گیرند. نوبت ویزیت با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است و برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می‌کنند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبه‌روست.




اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #دی  #کرج #شکنجه #زندان  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر