۱۳۹۷ شهریور ۱۴, چهارشنبه

هر روز یک اعدام کارنامه نقض حقوق بشر ایران در ماه اوت

حداقل ۳۰ نفر در ماه گذشته میلادی(آگوست ۲۰۱۸) در زندان های ایران از جمله زندانهای رجایی شهر؛ مشهد؛ مرکزی زاهدان؛ مرکزی بندرعباس؛ مرکزی تبریز؛ میناب؛ اردبیل؛ گچساران و مراغه اعدام شده اند.

هر روز یک اعدام کارنامه نقض حقوق بشر ایران در ماه اوت


حکومت ایران که رکورد بالاترین آمار اعدام شهروندان خود در جهان را داراست؛ در ماه گذشته میلادی اجرای حداقل یک اعدام در هر روز را در کارنامه خود دارد.
کماکان بیشترین اعدامها در زندان رجایی شهر اجرا شده است. در ماه گذشته میلادی ۱۳ زندانی در این زندان به دار آویخته شدند. اتهاماتی که به موجب آن اعدامها انجام شده؛ قتل عمد؛ سرقت مسلحانه و جرائم مربوط به مواد مخدر اعلام شده است.
هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان با جرائم مختلف در زندانهای ایران در انتظار اعدام به سر می برند. به گفته محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم اکنون ۳۰۰۰ نفر به جرم قاچاق مواد مخدر در نوبت اعدام هستند.
علاوه بر زندانیان جرائم عادی تعدادی از زندانیان سیاسی - عقیدتی نیز به اعدام محکوم شده‌اند که آمار دقیقی از این محکومین در دست نیست. روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه؛ سه زندانی سیاسی بلوچ در زندان زاهدان اعدام شدند. این سه زندانی اعلام کرده بودند زیر شکنجه مجبور به اعترافاتی شده اند که منجر به صدور حکم اعدام برای آنها شد.


اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بلوچ #زندان #اعدام #اوت #نه_به_اعدام #نقض_حقوق_بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر