۱۳۹۵ شهریور ۱۹, جمعه

نامه بهنام ابراهیم زاده به احمد شهید

#ایران – #حقوق_بشر- درخواست اعزام یک تیم حقیقت یاب به زندانها



وبلاگ نويس، فعال کارگری و حقوق بشری در بند به آقای" احمد شهید" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران

باسلام و درود به شما آقای احمد شهید و با امید به گسترش صلح و دوستی و رعایت حقوق بشر در جهان
من فعال کارگری و حقوق بشری بهنام ابراهیم زاده بعد از تحمل 5 سال از حبس و بازداشت قبلی ام متآسفانه دستگاه قضائی ایران ناباورانه بار دیگر بعد از ماهها تحمل انفرادی و بازجویی های تحت فشار، محروم از ملاقات و تماس باخانواده ام و فرزند بیمارم به اتهام ارتباط با شما و دیگر سازمانهای حقوق بشری و درج مطالب و بیانیه های#کارگری و حقوق بشری از داخل زندان آنهم در فضای بسته و کنترل شدۀ امنیتی تنها به صرف چند تماس در آذرماه 93 در یک دادگاهی چند دقیقه ای و غیر علنی بدون حق دفاع از خود و بدون حضور وکیل به 7 سال و 10 ماه و 15 روز حبس تعزیری ناعادلانه محکو م گردیدم.

نحوه محاکمه من نه در دادگاه صالحه بوده و نه با رعایت اصول حقوق دادرسی عادلانه بوده است. برخورد دولتمردان و دستگاه قضائی ایران با بنده نشان داد که نظام ایران از تحقق عدالت عاجز است.

آقای احمد شهید، پرونده سازیهای جدید دادن حدود 8 سال حبس ناعادلانه استرس و شوک روانی زیادی را بر خانواده و تنها فرزند بیمارم وارد کرده است. دولتمردان ایران حتی قوانین خودشان را نیز دور زاده و زیر پا میگذارند. به وضعیت پزشکی و بیماریهایم همچو بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر که بر اثر ضرب و شتم و شکنجه های وارده توسط بازجویان وزارت اطلاعات در زمان بازجویی خشن و انفرادیهای طولانی مدت که به آن دچار شده ام رسیدگی نمی کنند.

 دولتمردان ایران حتی قوانین خودشان را نیز دور زده و زیر پا میگذارند تا با هر شهروندی آنگونه رفتار و برخورد کنند که خودشان و حکومت میخواهند. بر خلاف آئیننامه سازمان زندانها مادۀ 68 قانون تفکیک جرایم ما را به زندان جهنمی رجایی شهر، گوهردشت سابق بند خطرناک جانیان و قاتلانی که خشونتی بی حد و حصر در آن فراگیرد تبعید کرده اند که هیچ امنیت جانی ندارم.

 ادامه اذیت و آزار زندانیان از طرف مسئولان به جایی رسیده که حتی اجازه ادامه تحصیل از بنده و دهها زندانی سیاسی و امنیتی دیگر سلب کرده اند. با ورود کتاب و جزوات هم به داخل زندان مخالفت می کنند. همه اینها زمانی دردآورتر می شود که اینجا ادعای دمکراسی و رعایت حقوق بشری و شهروندی گوشها را کَر کرده است. ضمن اینکه بنده در تمام سالهای فعالیتم بر اساس اصل آزادی بیان عمل کرده ام، ولی همین دولتمردان ایران حاضر نیستند مطالب و گفته های یک فعال سیاسی حقوق بشری و کارگری که کاری جز انتقاد و کار حقوق بشری نبوده و نیست را تحمل کنند.

آقای احمد شهید، اعتراض و شکایت من نمونه بارزی از صدها زندانی در بند و شهروند ایرانی می باشد که همینگونه به مراتب بدتر، وحشیانه تر و تبعیض آمیزتر با آنها برخورد می شود و از برخورد تند و خشن با زندانیانی که ما ها حتی سالها در بازداشتگاه هستیم و یا آنهایی که بطور مخفی و نظامی در حبس بوده اند و در دادگاه نظامی بدون رعایت کمترین اصول دادرسی محاکمه شده اند و حتی احیانا بازداشت انفرادی آنها را جزو ایام حبس محاسبه نکرده اند. دهها و صدها زندانی بی نام و نشان که دردادگاههای انقلاب و نظامی بطور کاملا ناعادلانه و بدون حضور وکیل محاکمه و دادگاهی شده اند. یا متهمانی که در کلانتریها و آگاهی های نیروی انتظامی برای نمونه آگاهی شاهپور وحشیانه وبیرحمانه برای اعتراف گیری مورد ضرب و شتم حتی نقض عضو هم قرار می گیرند، و یا تنها به علم قاضی به اعدام و قصاص محکوم گردیده اند. 

فرجام سخن اینکه، ما بیشتر و بهتر از هر کسی می دانیم این سیستم ارعاب و سرکوب چگونه کار می کند و روشهای آن چیست. چرا هدف حذف فعالین سیاسی، کارگری و منتقدان خود را دارد و سیستماتیک آنها را حذف می کند. شاهرخ زمانی، افشین اسانلو، زهرا کاظمی، ستار بهشتی و دهها و صدها زندانی و انسان دیگر تنها به صرف انتقاد از حاکمیت و به افشاگری علیه مسئولان حکومتی به طرز مشکوک و سیستماتیکی در داخل زندان به قتل رسیدند. 

آقای احمد شهید، برخورد و رفتار دولتمردان با بنده و دهها فعال سیاسی، کارگری و حقوق بشری منتقد در بند به مثابه حمله به حقوق بشر، دمکراسی، صلح و آزادی بیان بوده و می باشد. شما و هر انسان آزاده ای که به حقوق بشر و انسانیت می اندیشید باید در مقابل اینهمه بی حقوقی, بیعدالتی,تبعیض، نابرابری و احکام سنگین بنده و دهها زندانی سیاسی دیگر واکنش و اعتراض جدی از خود نشان دهید، چرا که سکوت شما و هر انسان آزاده ای می تواند یک پوشش سیاسی برای تداوم نقض گستردۀ حقوق بشر در ایران باشد. 

فراموش نکنید امروز هرگونه سکوت و بی توجهی به تمامی واکنش های مثبت و منفی بر وضعیت حقوق بشر و ما زندانیان سیاسی اهمیتی کلمه به کلمه، خط به خط کتاب تاریخ به آیندگان را رقم می زنند و ثبت می کنند. و در آخراینکه من به نوبه خود به نمایندگی از طرف صدها زندانی سیاسی، امنیتی و عقیدتی از شما میخواهم که ترتیب اتخاذ بفرمایید به همراه یک تیم حقیقت یاب به کشور من سفر کرده و از نزدیک از زندانهای ایران از جمله زندان رجایی شهر، قزلحصار، گیل آباد مشهد، دیزل آباد کرمانشاه بازدید به عمل آورید و با ما زندانیان سیاسی، امنیتی، فعالان کارگری و حقوق بشری دیدار داشته باشید تا از نزدیک با واقعیتهای تلخ و درد و رنج ما زندانیان و نقض گستردۀ حقوق بشر در ایران آشنا شوید.

اسعد معروف به بهنام ابراهیم زاده
تهران زندان رجایی شهر، بند ٢ دارالقران


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر