۱۳۹۵ شهریور ۱۹, جمعه

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و امنیتی در زندانهای کشور

#ایران – #حقوق_بشر- اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و امنیتی در زندانهای کشور



در حال حاضر ۵ زندانی سیاسی و امنیتی در زندانهای تهران و اردبیل در اعتراض به شرایط خود در اعتصاب غذا هستند.

امروز جمعه ۱۹ شهریور ماه در زندان اوین زندانیان سیاسی ٫بهنام موسیوند٫مهدی و حسین رجبیان در حال اعتصاب غذا هستند. بنا به گزارشات بهنام موسیوند از روز ۱۷ شهریور ماه پس از ضرب و شتم از جانب عوامل زندانی مسئولین در بند ۸ اوین ٫با خواسته انتقال به رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین در زندان اوین٫مهدی و حسین رجبیان دو برادر هنرمند زندانی نیز در اعتراض به انتقال اجباری و ضرب و شتم مهدی رجبیان توسط دادیار ناظر زندان رستمیان پور اعتصاب غذا کرده اند. هر سه این زندانیان سیاسی امروز سومین روز اعتصاب غذای خود را گذراندند.

محمود ناجی زندانی بند دارالقرآن رجایی شهر از روز ۱۵ شهریور٫در اعتراض به پرونده سازی بر علیه خود اعتصاب غذا کرد. وی پنجمین روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشت.وی زندانی امنیتی زندان دارالقرآن است و پیش از این به ده سال زندان محکوم شده ولی هم اکنون پرونده اش در دو دادگاه انقلاب و نظامی در حال بررسی است .

فرشید پیچگانلو زندانی سیاسی آذربایجانی روز ۱۲ شهریور حبس ششماهه خود را به پایان برده ولی مسئولین قضایی در زندان اردبیل از آزادی وی ممانعت بعمل می آورند. وی نیز از همین تاریخ در اعتراض به این اقدام غیرقانونی مدست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده تا رسیدن به حق قانونی خود برای آزادی از زندان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

نه به زندان - نه به اعدام از همه هموطنان می خواهد صدای این زندانیان سیاسی و امنیتی باشند. بی صدایانی که بدلیل تضییع حقوقشان و فشارهای وارده در زندان مجبور به صدمه جسمی و اعتصاب غذا شده اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر