۱۳۹۵ شهریور ۱۵, دوشنبه

افزایش کنترل تلفنهای زندان رجایی شهر و فشار بر زندانیان در سیستم جدید

#ایران – #حقوق_بشر-  افزایش کنترل تلفنهای زندان رجایی شهر و فشار بر زندانیان در سیستم جدید



 به تازگی با دستور مسئولین زندان، زندانیان فقط حق مکالمه تلفنی با پنج شماره تلفن را از طریق تلفن های سالن های زندان را دارند و به غیر از این شماره تلفن ها با شخص دیگری نمی توانند ارتباط داشته باشند.

 طبق دستور مسئولان زندان هر زندانی پنج شماره تلفن را معرفی کرده و با نصب دستگاه های جدید به غیر از این پنج شماره تلفن با شخص دیگری نمی توانند ارتباط برقرار کنند.

گفته می شود دلیل تغییر سیستم تلفن ها جلوگیری از ارتباط زندانیان با خارج از کشور و رسانه هاست.  مسئولین پس از ایجاد این تغییر به زندانیان اعلام کرده اند که تنها شماره پنج تن از اعضای خانواده خود را اعلام کنند و منبعد تنها با همان شماره ها امکان تماس خواهند داشت.

تغییر سیستم تلفن در زندان می تواند موجب بیخبری از وضعیت زندانیان شده و راهی برای فشار و سرکوب بیشتر است.

پیش از این نیز خانواده های زندانیان اعلام کرده بودند که معضل دیگری که وجود دارد٫عدم امنیت خانواده های زندانیان در این سیستم جدید است چرا که زندانیان نمی دانند شماره تلفن و مشخصات خانواده آنها به دست چه کسانی می رسد.این امر خانواده های زندانیان را دچار استرس و فشار و فقدان امنیت می کند چرا که این مشخصات دست زندان و مامورین اطلاعاتی و بعضی زندانیان نزدیک به مسئولین زندان بوده و شدیدا تحت کنترل می باشد.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر