۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

برگزاری مراسمی به یاد شاهرخ زمانی در بند دو دارالقرآن

#ایران – #حقوق_بشر- برگزاری مراسمی به یاد شاهرخ زمانی در بند دو دارالقرآن


مراسم یادبود شاهرخ زمانی در بند ۲ دارالقرآن برگزار شد.
روز 21 شهریور ماه زندانیان بند دو دارالقرآن مراسم  یادبودی در بزرگداشت شاهرخ زمانی برگزار کردند.ابتدا تمامی زندانیان به احترام این جانباخته راه آزادی  یک دقیقه سکوت کردند. 
سپس برنامه با گفتن خلاصه ای از زندگی شاهرخ زمانی ادامه پیدا کرد. بعد از آن بهنام ابراهیم زاده سخنانی در یادبود وی ایراد کرد. وی در قسمتی از سخنان خود سروده ای خواند:

آنجا که آزادی نیست تو آزاد هستی 
 آنجا که منزلت نیست تو منزلت هستی 
آنجا که گرما نیست تو حرارت هستی 
 تو قلب جهان بی قلبی 

 بهنام ابراهیم زاده در گرامیداشت همبند خود گفت:
شاهرخ زمانی فعال کارگری از اعضای کمیته پیگیری سکولار کارگری بود . سال گذشته در همین روزها بود که به طرز مشکوکی در بند ۴ سالن ۱۲ کشته شد.حتی پزشک قانونی زندان هم مرگ او را مشکوک اعلام کرد و متاسفانه پیگیریهای خانواده این فعال کارگری تا این لحظه به جایی نرسیده است.
شاهرخ زمانی قدیس نبود ولی آرمان داشت.آرمانی که به آن سخت پایبند بود. یکی از معدود آدمهایی بود که در زندان به پای آرمانهایش ایستاد و کج نرفت. شاهرخ از میان ما رفت اما تاثیرگذاریش همچنان در دل کارگران اجتماع هست . هیچگاه فراموش نمی شود٫چرا که همیشه به آرمانهایش برای آگاهی بخشی پایبند بود.
حس عمیق انسانی شاهرخ عزیزمان او را به وادی فعالیتهای کارگری حقوق بشرانه کشاند و در این راه سخت کوشید. عشق و اعتقاد به کارش او را وامی داشت برای اعتلای حقوق کارگران سخت بکوشد.

این را جای جای نوشته هایش به ما می گوید.اندیشه هایش به مراتب وسیعتر از آن چیزی بود که می نوشت و در عرصه عمومی می گفت . چون تنگناها٫موانع ٫تعصبهای کور و انجمادها را هم خوب می شناخت و حتی گاه از آنها زخمی بر تن داشت. 

سپس تنی چند از زندانیان خاطراتی از او نقل کردند و مراسم پایان یافت.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر