۱۳۹۳ اسفند ۲, شنبه

فراخوان ۱۲ زندانی سیاسی گوهردشت برای نجات جان محمدعلی طاهری




فراخوان ۱۲ زندانی سیاسی گوهردشت برای نجات جان محمدعلی طاهری

12تن از زندانیان سیاسی گوهردشت در بیانیه‌یی برای نجات جان محمدعلی طاهری فراخوان دادند، در این بیانیه از جمله آمده است:
«رژیم سکتاریستی حاکم بر ایران، نه تنها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با شهروندان سر جنگ و ستیز دارد و طی 36سال گذشته، حقوق اساسی مردم ایران را سلب و هزاران انسان آزادیخواه را سرکوب کرده است، بلکه به‌شدت جزم گرا و انحصارطلب است و به‌دلیل همین ویژگی‌ها، هر عقیده یا مذهب متفاوت یا مخالف با ایدئولوژی حاکم را سرکوب می‌کند.
این رژیم منفعت طلب و تاجر مسلک، حتی روحانیانی مثل آیت‌الله کاظمینی بروجردی که خواهان جدایی دین از حکومت می‌باشد را چند سال است به زندان انداخته است. همچنین دستگاه قضایی غیرمسئول، غیرعادل و سیاسی رژیم حاکم، محمدعلی طاهری از پایهگذاران یک مکتب عرفانی که دارای هزاران طرفدار است را از سال 1390 بازداشت و زیر شکنجه قرار داده و تلاش کرده است اتهاماتی چون «ارتداد، محاربه، سب النبی و توهین به مقدسات» را به او تحمیل نماید و گویا از برخی کسانی که آنها را مرجع تقلید می‌نامند، فتوای اعدام برای او دریافت کرده است.
در همین شرایط گفته می‌شود، سامان نسیم به همراه 4 زندانی دیگر سیاسی کرد را به انفرادی انتقال داده تا به طناب‌دار بیاویزد و طی یک هفته اخیر، حدود 30تن از زندانیان را اعدام کرده است. جا دارد از همه نهادهای حقوق‌بشری خواسته شود در مورد سرنوشت زندانیان محکوم به اعدام حساسیت بیشتری نشان بدهند و در این شرایط که رژیم حاکم به‌دلیل ترس ناشی از اعتراضات مردمی در داخل کشور هر روز چند نفر را به طناب دار می‌آویزد، هشدارهای لازم و بازدارنده در برابر اقدامات وحشیانه‌اش داده شود».

اسامی امضا کنندگان بیانیه:
1-فرید آزموده
2-رضا اکبری منفرد
3-ایرج حاتمی
4-خالد حردانی
5-افشین حیرتیان
6-شاهرخ زمانی
7-حشمت الله طبرزدی
8-علیرضا فراهانی
9-صالح کهندل
10-سعید ماسوری
11-محمدعلی منصوری (پیروز)
12-اسد الله هادی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر