۱۳۹۳ اسفند ۵, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت علی رضایی، فعال مدنی




بی خبری از وضعیت علی رضایی، فعال مدنی


 از وضعیت علی رضایی فعال مدنی که ۲۰ روز پیش در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد کماکان هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

  علی رضایی فعال مدنی، که صبح روز چهار شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در فرودگاه مهرآباد تهران توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد همچنان هیچگونه اطلاعی در دست نیست.
یکی از نزدیکان علی رضایی به گزارشگر هرانا گفت؛ «تلاش‌های همسر و وکیل ایشان آقای جعفر افشارنیا جهت کسب اطلاع از سرنوشت یا هر گونه ملاقاتی با وی بی‌نتیجه بوده و در هر بار مراجعه به دادسرای مقدس اوین با درهای بسته روبه رو می‌شوند. همین موضوع با توجه به اینکه وی در سلول انفرادی به سر می‌برد باعث نگرانی همسر و مادر علی رضایی نسبت به سلامتی وی شده است.»
این منبع مطلع افزود: «با وجود پیگیریهای روزانهٔ وکیل، بعد از گذشت ۲۰ روز، هنوز قرار بازداشت به وکیل ابلاغ نشده و عملا به ایشان اجازه هیچ گونه پیگیری قانونی جهت بررسی وضعیت پرونده علی رضایی را نمی‌دهند.»
این منبع نزدیک به آقای رضایی در پایان گفت: “علی رضایی از فعالین میانه رو آذربایجان بوده و فعالیتهای او در چارچوب قانون اساسی و کنواسیونهای بین المللی و عمدتا درباره حق تحصیل به زبان مادری، احیای دریاچه ارومیه و نابرابریهای اقتصادی و فرهنگی اقوام مختلف در ایران است. لذا دستگیری وی خلاف قانون اساسی و کنوانسیون‌های حقوق بشری بین المللی می‌باشد. دستگیری و شرایط بازداشت او به هیچ وجه برای ما قابل توجیه نیست، در کجای قانون به مسئولین اجازه داده می‌شود که یک فعال مدنی را در سلول انفرادی نگه داشته و از حق داشتن وکیل محروم کنند.”
گفتنی است؛ علی رضایی سابقه کار مطبوعاتی با هفته نامه یارپاق، ماهنامه دیلماج و برخی از نشریات آذری- فارسی را داشته است.  بازداشت او موجی از اعتراضات فعالان مدنی را برانگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر