۱۳۹۳ بهمن ۲۷, دوشنبه

آخرین وضعیت سامان نسیم در آستانه اعدام





آخرین وضعیت سامان نسیم در آستانه اعدام

سامان نسیم زندانی زندان مرکزی ارومیه که در سن ۱۷ سالگی بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد در زندان مورد معاینه قرار گرفت. وکیل و خانواده وی می‌گویند مسئولان می‌خواهند حکم اعدام سامان نسیم را ۳۰ بهمن ماه (۴ روز دیگر) اجرا کنند.
 فعالان حقوق بشر در ایران، سامان نسیم که به گفته وکیل و بستگانش تا ۳۰ بهمن ماه اعدام می‌شود هم اکنون در سالن ۱۲ زندان مرکزی ارومیه (دریا) نگهداری می‌شود.
یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی گفت: «وکیل سامان نسیم روز شنبه درخواست توقف اجرای حکم به دیوان داده ولی معلوم نیست چه جوابی به این درخواست داده شود. وکیل سامان نسیم از مدت‌ها پیش حتی اجازه مطالعه پرونده وی را در اجرای احکام نداشته است.»
این منبع همچنین گفت: «طی هفته گذشته یک پزشک در زندان ارومیه سامان نسیم را بدون هیچ توضیحی مورد معاینه قرار داد. ما فکر می‌کنیم این معاینه یا به دلیل مشخص کردن سن سامان در زمان بازداشت باشد که در اینصورت جای امیدواری است که مسئولان می‌خواهند جلوی اجرای حکم را بگیرند و یا اینکه معاینه پیش از اعدام بوده است.»
گفتنی است، سامان نسیم که متولد ۲۹ شهریور ۱۳۷۳ است، در زمان بازداشت (۲۶ تیر ماه ۱۳۹۰) به سن قانونی نرسیده بود.
سامان نسیم هفتم اردی‌بهشت ماه سال ۹۲ از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به اتهام محاربه از طریق عضویت در پژاک به اعدام محکوم شده و حکم وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر