۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

حکم قطعی افساد فی الارض و انتقال آقای طاهری به خارج از زندان اوین





حکم قطعی افساد فی الارض و انتقال آقای طاهری به خارج از زندان اوین


بر طبق این سند محرمانه دولتی از پرونده محمد علی طاهری که برای اولین بار توسط وب سایت حلقه نیوز منتشر می شود، آقای طاهری در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۳ با حکم قطعی افساد فی الارض از زندان اوین در اختیار حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات (حفا واجا) قرار گرفته است و از زندان اوین به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس سند محرمانه ای، محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی، علیرغم این که ادعا میشود همچنان در زندان اوین بسر میبرد و در پی دیدار با وکیل خود در انتظار برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهام افساد فی الارض در ششم اسفندماه سال جاریست، با حکم قطعی فساد فی الارض که مشخص نیست کی و کجا و در کدام دادگاه و با کدام وکیل مدافع صادر شده، از روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۳، پس از بستری بودن در بهداری زندان اوین به علت عارضه قلبی حاصل از اعتصاب غذا، با حالت ضعف شدید ناشی از اعتصاب غذا، به اداره کل حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات (حفا واجا) تحویل و به مکانی نامعلوم منتقل شده است و طبق پیگیری های به عمل آمده، علیرغم اظهارات خلاف واقع نزدیکان، اطرافیان و وکیل، آقای طاهری تاکنون به زندان اوین بازگردانده نشده اند.
در پی انتشار خبر انتقال محمد علی طاهری به محلی نامعلوم در خارج از زندان اوین که در تاریخ اول بهمن ماه سال جاری، توسط حلقه نیوز منتشر شد، برگه محرمانه انتقال وی به خارج از زندان اوین که حاوی نکات و اطلاعات مهمی است، بصورت اختصاصی و برای اولین بار توسط حلقه نیوز منتشر می گردد.
محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی و بینانگذار عرفان حلقه که در پی اتهامات واهی و پاپوشهای امنیتی از ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی زندان اوین نگهداری میشد، و بارها علیرغم تکذیب خانواده و وکلا برای رسیدن به حقوق اولیه خود دست به اعتصاب غذا زده بود، در آخرین دور اعتصاب غذای خود که در اعتراض به وضعیت مبهم پرونده باز ارتداد و افساد فی الارض خود انجام داد، اعلام کرد مصمم است تا زمان حذف تمام اتهامات عقیدتی وپاپوش های امنیتی و بسته شدن پرونده افساد فی الارض، به اعتصاب غذای خود ادامه دهد. وی پس از گذشت بیش از دوماه از اعتصاب غذای آخر خود در آبانماه سال جاری دچار مشکلات شدید جسمی، کلیوی و قلبی شد و بدون هیچ تغییری در پرونده و بی توجهی به خواست وی توسط نیروهای امنیتی، از زندان اوین خارج گردیده و تا این لحظه هیچ خبر موثقی از سلامت ایشان در دست نیست.
مطابق این سند محرمانه امنیتی، آقای محمد علی طاهری، در تاریخ هفتم آذرماه ۱۳۹۳، برای بررسی اتهامات امنیتی، از ندامتگاه مرکزی اوین به اداره کل حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران (اداره کل حفا. واجا) در حالی تحویل داده شده است که به علت اعتصاب غذاهای متعدد در وضعیت ضعف شدید جسمانی قرار داشته و همچنین تاکید شده که به علت داشتن اتهامات امنیتی متعدد و حکم قطعی افساد فی الارض در شرایط ویژه و کامل امنیتی منتقل شوند.
این سند که به تایید دادگاه انقلاب اسلامی تهران رسیده، با امضای رئیس زندان اوین و مقام اطلاعاتی تحویل گیرنده مددجو (آقای طاهری) اجرایی شده است. همچنین به پیوست این سند محرمانه، سه صفحه حاوی گزارش دقیق پزشک زندان اوین از وضعیت بحرانی سلامت آقای طاهری و شرح رسیدگی های اولیه پزشکی انجام شده توسط بهداری زندان اوین به وزارت اطلاعات تحویل داده شده است.
پنجشنبه - ۲۳ بهمن - ۱۳۹۳ 12 - 02 - 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر