۱۳۹۳ بهمن ۲۹, چهارشنبه

در ادامه وضعیت متشنج روز گذشته در بند ۸ زندان اوین، ۸ زندانی به سلول انفرادی منتقل شدند





در ادامه وضعیت متشنج روز گذشته در بند ۸ زندان اوین، ۸ زندانی به سلول انفرادی منتقل شدند

 در پی اعتراض صنفی زندانیان به هواخوری اجباری در هوای زمستانی و نبود لباس گرم برای زندانیان در بند ۸ زندان اوین، ۸ تن از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شدند و دست به اعتصاب غذا زدند. آخرین اخبار حاکی از ضرب و شتم و انتقال سعید شیرزاد به زندان رجایی شهر کرج است.
 در پی اعتراض صنفی زندانیان در بند ۸ زندان اوین به هواخوری اجباری در هوای سرد و نبود لباس گرم برای زندانیان، ظهر دوشنبه آسو رستمی، امیر امیرقلی و  امیرهوشنگ نوایی به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زدند.
در حمایت از این سه زندانی امید علی‌شناس، سعید شیرزاد و مسعود عرب‌چوبدار  نیز دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کردند تا زمان بازگشت همبندیانشان به داخل بند و رسیدگی به خواست‌های صنفیشان دست از اعتصاب نخواهند کشید.
همین موضوع باعث شد تا این سه زندانی سیاسی نیز شب هنگام به سلول انفرادی منتقل شوند. همچنین به همراه ایشان حمید بابایی که چند ساعت بود از بند ۷ به بند ۸ زندان اوین منتقل شده بود و عباس رستمی به سلول انفرادی منتقل شدند.
طبق آخرین گزارش‌ها این ۸ زندانی سیاسی همگی در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ در اعتصاب غذا بسر میبرند.
صبح روز جاری (سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه) سعید شیرزاد درحالی که با چشم بند و پابند و دستبند بسته شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر