۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

بی‌خبری از علی رضایی، پس از ۱۰ روز




بی‌خبری از علی رضایی، پس از ۱۰ روز

 علی رضایی فعال مدنی که ۱۰ روز پیش در فرودگاه مهر آباد بازداشت شد، هیچ گونه اطلاعی در دست نیست و وی تاکنون موفق به تماس با بستگان خود نشده است.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  علی رضایی فعال مدنی، صبح روز چهار شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در فرودگاه مهرآباد تهران توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.
مأمورین پس از بازداشت، به خانه آقای رضایی مراجعه و وسایل شخصی از قبیل لب تاب، هارد، کتاب‌ها و وسایل شخصی ایشان را با خود بردند.
یکی از نزدیکان وی  گفت: «وی تاکنون هیچ گونه تماسی با همسر یا خانواده پدری خویش نداشته است. همین موضوع باعث نگرای همسر و مادر علی رضایی نسبت به سلامتی وی شده است.»
وی همچنین گفت: «در پی پیگیریهای روزانه همسر علی رضایی، ایشان را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد توهین، تحقیر و تهدید قرار دادند.»
این منبع درپایان گفت: «علی رضایی از فعالین معتدل هویت طلب ترک بوده و فعالیتهای او در چارچوب قانون اساسی، کنواسیونهای بین المللی و وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی مبنی بر اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، حق تحصیل به زبان مادری، احیای دریاچه اورمیه و برابریهای اقتصادی و فرهنگی اقوام و ملل ساکن در کشور است. دستگیری او به هیچ وجه برای ما قابل توجیه نبوده و نشان از فشارهای مضاعف بر فعالان مدنی اجتماعی به خصوص آذربایجانی در کشور است.»
علی رضایی سابقه کار مطبوعاتی با هفته نامه یارپاق، ماهنامه دیلماج و برخی از نشریات آذری- فارسی را داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر