۱۳۹۳ بهمن ۲۸, سه‌شنبه

سه تن از زندانیان سیاسی زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شدند




سه تن از زندانیان سیاسی زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شدند

در پی اعتراض صنفی زندانیان به هواخوری اجباری در هوای زمستانی و نبود لباس گرم برای زندانیان در بند ۸ زندان اوین، امیر امیرقلی، آسو رستمی و امیرهوشنگ نوایی به سلول انفرادی منتقل شدند و دست به اعتصاب غذا زدند. سه تن دیگر از زندانیان سیاسی بند ۸ نیز تا زمان بازگشت همبندیانشان از انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند.
 طی روز جاری (دوشنبه ۲۷ بهمن ماه) مسئولان باوجود هوای سرد زمستانی و نبود لباس گرم برای زندانیان در بند ۸ زندان اوین اعلام هواخوری اجباری می‌کنند.
این موضوع که با اعتراض زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی این بند همراه بود منجر به انتقال آسو رستمی، امیر امیرقلی و  امیرهوشنگ نوایی به سلول انفرادی شده است.
این سه زندانی قبل از رفتن به انفرادی به دوستان خود گفتند که دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
همچنین امید علی‌شناس، سعید شیرزاد و مسعود عرب‌چوبدار سه زندانی دیگر این بند، اعلام کردند تا زمان بازگشت همبندیانشان از سلول انفرادی و رسیدگی به مسائل صنفی زندانیان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «انتقال این سه زندانی به سلول انفرادی به دستور مهدی خدابخش دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و معاون دادستان تهران صورت گرفته است.»
گفتنی است، هواخوری اجباری در فصول سرد سال و مواقع بارانی یکی از شیوه‌های تنبیه جمعی برای زندانیان در زندانهای ایران است و این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که زندانیان اجازه دریافت لباسهای گرم و دولایه از سوی بستگانشان را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر