۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

بازداشت شدگان خوی به زندان انتقال داده شدند





بازداشت شدگان خوی به زندان انتقال داده شدند

 سه فعال مدنی اهل خوی که روز سه شنبه ۲۸ بهمن بازداشت شده بودند از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.
 سه فعال مدنی آذربایجانی به اسامی امین حاجیلو، آراز خاصه‌نژاد و اسلام علی اکبرلو که صبح روز سه شنبه ۲۸ بهمن توسط ماموران امنیتی در خوی بازداشت شده بودند دیروز چهارشنبه مورخ ۲۹ بهمن ماه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.
افزودنی است پیش تر خانواده‌های نگران این شهروندان با مراجعه به دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات جویای دلیل بازداشت و محل نگهداری این افراد شده بودند که این پیگیریها پاسخی در بر نداشته بود.
یک منبع مطلع در اینباره گفت ماموران امنیتی محل کار اسلام علی اکبرلو را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و کامپیو‌تر و وسایل شخصی‌اش را ضبط نموده‌اند.
بنا به گفته این منبع مطلع، احتمالا دستگیری این شهروندان در ارتباط با برنامه گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در خوی بوده است.
لازم به اشاره است امین حاجیلو شاعر آذزبایجانی بار‌ها به دلیل سرودن اشعار با مضامین قوم گرایانه و برگزاری کلاسهای زبان ترکی از سوی نهادهای امنیتی مورد برخورد قرار گرفته است. اسلام علی اکبرلو نیز طی سال‌های گذشته به دلیل فعالیت‌های هویت طلبانه از سوی مسئولان امنیتی احضار و مورد بازداشت قرار گرفته، وی در سال ۱۳۹۰ در پی شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از فعالان مدنی در خوی بازداشت و با تحمل یازده روز حبس، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی آزاد شده بود.
طبق آخرین اخبار دریافتی با آزادی امین حاجیلو، آراز خاصه‌نژاد و اسلام علی اکبرلو با قید وثیقه موافقت شده و قرار است این سه فعال مدنی پس از تودیع وثیقه از زندان آزاد شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر