۱۳۹۳ اسفند ۱, جمعه

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل





سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل 

 امتناع مقامهای رژیم ایران از دادن اطلاعات در مورد سلامتی و مکان سامان نسیم، که قرار بود صبح پنجشنبه اعدام شود، این نگرانی را به وجود آورده که وی در خطر شکنجه و اعدام مخفی قرار دارد.
روز چهارشنبه سامان نسیم از زندان مرکزی ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شد. مقامهای زندان به خانواده وی گفته‌اند برای تحویل گرفتن وسایل وی روز شنبه مراجعه کنند که می تواند نشانه ای از اعدام مخفیانه وی توسط حکومت ضد بشری آخوندها باشد.
سامان نسیم دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب مهاباد در آذربایجان غربی به اتهام اقدام مسلحانه علیه حکومت آخوندها به اعدام محکوم شد. این جوان کُرد، هنگام بازداشت ١٧سال داشت.
برخی کشورهای غربی و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و همچنین دو گزارشگر ارشد سازمان ملل متحد از جمله احمد شهید از حکومت ایران خواسته بودند تا حکم اعدام سامان نسیم را لغو کند.
از سوی دیگر همچنان از سرنوشت پنج زندانی سیاسی محکوم به اعدام دیگر آقایان یونس آقایات (آقایان از پیروان اهل حق «علوی»)، حبیب‌الله افشاری (کومله)، علی افشاری (کومله)، سیروان نژاوی (پژاک) و ابراهیم شاپوری (عیسی‌پور، پژاک) که همراه با سامان نسیم به مکان نامعلومی منتقل شدند، خبری در دست نیست و نگرانی‌ها در مورد اجرای حکم آنها نیز وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر