۱۳۹۵ شهریور ۲۰, شنبه

اعتصاب غذای دو هنرمند در زندان اوین

#ایران – #حقوق_بشر- چهارمین روز اعتصاب غذای دو هنرمند در زندان اوین 



مهدی و حسین رجبیان، دو هنرمند زندانی، در پی بی‌توجهی مسئولان زندان اوین به نیازفوری آنها برای درمان ٫توهین و ضرب و شتم و جداکردن‌شان از یکدیگر، دست به اعتصاب غذا زدند.برادران رجبیان گفته‌اند که تا زمان موافقت با مرخصی استعلاجی‌شان به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

با وجود تاکید پزشک معالج مهدی رجبیان مبنی بر عدم تحمل زندان وتقاضای مکرر این زندانی برای استفاده از مرخصی استعلاجی، مسئولان زندان با تقاضای مرخصی او موافقت نمی‌کنند. حسین رجبیان نیز با وجود ناراحتی کلیه و عفونت کلیه‌اش در زندان از خدمات درمانی مناسب محروم است.

روز۱۶ شهریور ماه در حالیکه مهدی رجبیان در پی وخامت حالش  پیگیر مرخصی استعلاجی‌اش شده بود، رستمی‌پور، دادیار زندان اوین با فحاشی و توهین او را از دفترش بیرون کرد و چند ساعت بعد دستور انتقال مهدی به بند هشت زندان اوین و جدایی او از برادرش حسین رجبیان که در بند هفت محبوس است را صادر کرد.

هنرمندان زندانی مهدی و حسین رجبیان در دلنوشته ای از زندان اوین می نویسند:

سوال اساسی در ذهن ما این است که آیا فراموش نخواهیم شد؟ زیرا در اینجا ضرب المثلی موجود می‌گوید زندانی یک مرده متحرک است و همین گاهی ما را بیش از حد غمگین می‌سازد.

 آنها در این نامه شرح داده اند که مدت‌ها است از امکان استفاده از مرکز فرهنگی زندان محروم شده‌اند و تا چندی پیش بدون داشتن امکان استفاده از تخت در کف سالن، نمازخانه و راهرو می‌خوابیدند. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر