۱۳۹۵ شهریور ۱۳, شنبه

افشین سهراب زاده از ايران خارج شد

#ایران – #حقوق_بشر- افشین سهراب زاده از ايران خارج شد



افشین سهراب زاده متولد ۱۳۶۹ در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در یک دادگاه دو دقیقه ای به اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون کردستان به ۲۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
او اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد این زندانی سیاسی کُرد در زمانی که در اداره اطلاعات کامیاران بازداشت بود، از سوی شهرام رحیمی معاون وقت اطلاعات کامیاران به شدت شکنجه شده است.
افشین از ناحیه بینی دچار شکستگی شده و بر اثر ضربات شدید وارده از سوی شهرام رحیمی مامور اطلاعات، فتق این زندانی سیاسی پاره می‌شود و با همان وضعیت به رجایی شهر کرج فرستاده می‌شود.
او پس از ۲۰ روز بدون درمان، دوباره به اتاق‌های بازجویی اداره اطلاعات سنندج بازگردانده می‌شود هنگامی که این زندانی چندین بار از شدت درد از هوش می‌رود، در یکی از بیمارستان‌های شهر سنندج تحت عمل جراحی فتق قرار می‌گیرد، به صورتی که پس از این عمل، برای نزدیک به ۹ ماه به وی سوند وصل می‌شود.
وی در زندان بتدریج با وضعیت جسمی وخیم تر مواجه می شود و به بیماری سرطان روده مبتلا می گردد.
وزن افشین سهراب زاده در اثر سرطان روده و خونریزی شدید داخلی ٫ به ۴۰ کیلوگرم رسیده و هر روز وضعیت او خطرناک تر می‌شود اما برخلاف نظر پزشکان معالج، مسئولین قضایی، دادستان میناب و مسئولین زندان این شهر از اعزام وی به بیمارستانی خارج از استان هرمزگان جلوگیری می کنند.
آقای سهراب زاده در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی در ۲۳ فروردین با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زد و با مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی مواجه بود. وی بارها در زندان  بدلیل پیشرفت بیماری و عدم رسیدگی پزشکی با شرایط نزدیک به مرگ روبرو بود.

سرانجام صبح روز پنجم تیر ماه افشین سهراب زاده جوان بیست و شش ساله با وضعیت وخیم رو به مرگ ٫با وثیقه سنگین به ۲۰ روز مرخصی درمانی فرستاده شد. 
بنا به اخبار منتشره وی بتازگی از ایران خارج شده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر