۱۳۹۵ شهریور ۲۲, دوشنبه

کم کردن کارت تلفن و ایجاد بازار سیاه بوسیله مسئولین زندان مشهد

#ایران – #حقوق_بشر- کم کردن کارت تلفن و ایجاد بازار سیاه بوسیله مسئولین زندان مشهد



مسئولین زندان مشهد کارتهای تلفن در زندان مشهد را به شدت کاهش داده اند.
هم اکنون نزدیک به دو هفته است که کارت تلفن وارد زندان مشهد نشده و چون زندانیان فقط با تلفنهای دیجیتالی و کارتی اجازه تماس تلفنی با اعضای خانواده دارند دچار کمبود جدی شده اند.
2 هفته قبل تعداد محدودی کارت تلفن وارد زندان شد که مسئولین زندان تمامی کارتها را به قیمت گرانتر از معمول فروختند. مثلا کارت تلفن 5000 ریالی به مبلغ 55000 ریال به فروش رفت.
مخابرات به دلیل وفور موبایل و اینکه دیگر کسی از تلفنهای کارتی استفاده نمیکند تولید کارت تلفن را متوقف کرده و به همین دلیل زندانیان به شدت دچار مشکل جدی شدند.
کارت تلفن در زندان؛ بازار سیاه پیدا کرده و در حال حاضر هر کارت تلفن به مبلغ 10000 تومان به فروش میرسد.این امر موجب از دست دادن امکان تماس زندانیان با خانواده هایشان بدلیل فقر و مشکلات مالی شده است.

کمبود کارت تلفن در سطح شهر نیز وجود دارد.خانواده های زندانیان که در سطح شهر به دنبال کارت تلفن میگردند به دلیل نیافتن آن٫ حتی به شهرهای اطراف مراجعه کردند و از قوچان به سختی و زحمت کارت تلفن تهیه می کنند. زیرا در سیستم جدید تلفنهای زندان ٫اگر این کار را نکنند تماسشان با فرزندانشان قطع می شود.

لازم به یادآوری است که تعداد زیادی از زندانیان این زندان محکوم به اعدام و در شرایط زیر اعدام به سر می برند .با توجه به اینکه به تازگی میزان اعدامها رو به افزایش بوده است٫خانواده ها به شدت نگران قطع تماسهای تلفنی می باشند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر