۱۳۹۵ شهریور ۲۱, یکشنبه

انجمن جهانی پزشکی عدم درمان زندانیان سیاسی بیمار را محکوم کرد

#ایران – #حقوق_بشر-انجمن جهانی پزشکی عدم درمان زندانیان سیاسی بیمار را محکوم کرد



عدم درمان زندانیان سیاسی بیمار در ایران از طرف انجمن جهانی پزشکی محکوم شد.

روز ۱۹ شهریور ماه انجمن جهانی پزشکی ، بیانیه ای در مورد زندانیان سیاسی بیمار در ایران منتشر کرد.
 بر اساس این بیانیه آقای مایکل مارموت، به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در مورد عدم رسیدگی پزشکی به بیماران سیاسی و عقیدتی در زندانهای ایران به عنوان نوعی شکنجه و یا اهرم فشار بر زندانیان اشاره نمود و نوشت:
ما عمیقا نگران مسائلی که دراین گزارش آمده هستیم و باید یاد آوری کنیم که جمهوری اسلامی ایران به میثاق بین المللی حقوقی، اقتصادی و فرهنگی شهروندان متعهد شده است. وبراساس مفاد مندرج درقطعنامه دوازدهم متعهد به تامین حقوق همه شهروندان به لحاظ جسمی و روحی می باشد.

آقای مارموت اضافه کرد: ارائه رسیدگیهای پزشکی متناسب حق کلیدی انسان است که طبق قوانین بین المللی نباید بدلیل زندانی شدن فرد نقض شود.و براساس مصوبه سازمان ملل درمان زندانیان باید در سطح استاندارد رسیدگیهای پزشکی که در جامعه امکانپذیر است انجام شده و بدون هیچگونه تبعیض و هزینه ای برای افراد فراهم شود.

وی به خامنه ای نوشت:انکار مراقبتهای پزشکی برای درمان زندانیان  بیمار، نوعی شکنجه و آزار است که طبق قوانین بین المللی حقوق بشر محکوم و ممنوع می باشد.

آقای مارموت از مقامات حاکم ایران می خواهد که این نوع آزار و شکنجه را علیه زندانیان بیمار متوقف کرده و به کادر و مسئولین زندان یاد آور شوند که ممانعت از رسیدگی های پزشکی و درمانی زندانیان، طبق قرائن و شواهد می تواند مورد بررسی قرار گرفته و افراد مسئول تحت تعقیب قرار گیرند.

در انتها از وی می خواهد که به این مسئله توجه نموده و به درخواستهای انجمن جهانی پزشکی پاسخ مثبت دهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر