۱۳۹۵ شهریور ۱۷, چهارشنبه

اعتصاب غذای مهدی و حسین رجبیان در زندان اوین

#ایران – #حقوق_بشر- اعتصاب غذای مهدی و حسین رجبیان در زندان اوین



شب گذشته درگیری لفظی بین مهدی رجبیان با رستمیان دادیارناظر زندان ‌پیش آمد که بدنبال این درگیری لفظی٫دادیار ناظر زندان در یک اقدام تلافی جویانه مهدی رجبیان را از بند ۷ به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
بدنبال این جابجایی تنبیهی و جدا شدن این دو برادر هنرمند ٫مهدی و حسین رجبیان از صبح امروز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه در اعتراض به این امر دست به اعتصاب غذا زدند.

مهدی و حسین رجبیان از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام هرکدام به شش سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه محکوم شده بودند.
این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه کاهش یافت.

سرانجام در خردادماه سال جاری این دو برادر هنرمند جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندان معرفی کردند.
لازم به یادآوری است که مهدی رجبیان، حسین رجبیان و یوسف عمادی، در مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت شدند، آنها به مدت ۱۸ روز در مکان نامشخص نگهداری شدند وتحت آزار و اذیت و شکنجه و بدرفتاری شامل شوک الکتریکی قرار گرفتند و سپس به بند دو الف بازداشتگاه سپاه پاسداران منتقل شدند.
پس از دو ماه انفرادی و بازجویی در بند دو-الف سپاه، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

آنها در طول دوره بازجویی برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته‌اند و بازجویان آنها را تهدید کرده اند که در صورت عدم شرکت در اعترافات تلویزیونی به حبس ابد محکوم خواهند شد.
آنها در تمام مراحل رسیدگی در دادگاه از داشتن وکیل محروم بودند و در جلسه دادگاه تجدیدنظر، قاضی به آنها گفته بود که داشتن وکیل بی معنی است و مجبور به ارائه توضیحات کامل هستند. با وجود تأکید آنها مبنی بر اینکه اعترافات تحت فشار اخذ شده است، این اعترافات دوباره به عنوان مدرک محسوب شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر