۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

عدم پرداخت هزینه های بیمارستان توسط مسئولین زندان و خطر ابتلا به بیماریهای واگیر دار در رجایی شهر

#ایران – #حقوق_بشر- عدم پرداخت هزینه های بیمارستان توسط مسئولین زندان و خطر ابتلا به بیماریهای واگیر دار در رجایی شهر



مدتهاست به دلیل عدم پرداخت هزینه های زندانیان بیمار، توسط مسئولین زندان رجایی شهر٫بیمارستان از پذیرش زندانیان خودداری کرده و زندانیان را به بیمارستان اعزام نمی شوند و یا آن ها را به بیمارستان اعزام کرده و بدون درمان به زندان باز می گردانند. 
درتمامی موارد اعزامی به زندانیان می شود که تنها با هزینه های شخصی برای درمانشان اقدام خواهد شد.

در زندان رجایی شهر یکی از زندانیان بنام جواد محمد زاده زندانی عادی اندرزگاه ۷ سالن ۱۹مبتلا به بیماری هپاتیت c در وضعیت وخیم جسمانی بسر می برد.
این زندانی  ۵۴ساله مدت ۲۱ سال است که به اتهام قتل در زندان بوده و محکوم به اعدام است. مسئولان زندان چندی پیش وی را به بیمارستان اعزام کرده، اما بدون هیچ گونه درمان و رسیدگی های پزشکی مجددا به زندان بازگردانده و به وی اعلام کرده اند که اگر شخصا هزینه های درمانی اش را تقبل کند وی را برای درمان به بیمارستان اعزام خواهد شد.
جواد محمد زاده از ناحیه پا دچار تورم شدید بوده و صورت وی بشدت لاغر شده است.

با توجه به آنکه بیماری هپاتیت، کبد بیمار را از کار می اندازد این زندانی نیاز فوری به درمان و امکانات پزشکی دارد و از سوی دیگر با توجه به آنکه بیماری وی واگیر دار است، سایر زندانیان نیز در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

از دیگر موارد زیر پا گذاشتن قوانین و نقض حقوق بشر در زندان رجایی شهر عدم تفکیک زندانیان با بیماری های واگیر دار است که سایر زندانیان را نیز در خطر ابتلا به بیماری های خطرناک قرار می دهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر