۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

انتقال شیراحمد شیرانی به بند زندانیان سیاسی اردبیل

#حقوق_بشر #ایران -انتقال شیراحمد شیرانی به بند زندانیان سیاسی اردبیل 



بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ پس از فشارهای مختلف بالاخره مسئولین زندان اردبیل عقب نشینی کرده و روز ۷ خرداد ماه ؛ زندانی سیاسی شیراحمد شیرانی را به بند زندانیان سیاسی در زندان اردبیل منتقل کردند. 
شیراحمد شیرانی زندانی سیاسی بلوچ اهل سنت که با ۲۲ سال حبس به زندان اردبیل منتقل شده بود؛در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ؛جهت فشار و آزار و اذیت پس از یک سناریو ساختگی به قرنطینه منتقل و مدت ۲۱ روز به صورت تنبیهی بدون لباس و الزامات بهداشتی در قرنطینه محبوس شد. 
وی سپس به بند زندانیان معتاد به متادون در وضعیت بسیار فجیع بهداشتی فرستاده شد. بر اساس گزارشهای منابع مطلع ؛تراکم جمعیت در این بند آنقدر بالاست که زندانیان برای استراحت در شب مجبورند تا جلوی سرویسهای بهداشتی روی زمین بخوابند . شیراحمد شیرانی حتی محلی برای خواندن نماز روزانه در این بند نداشت. 
وی در نامه ای که به بیرون از زندان داده بود؛اعلام کرده بود که در صورت ادامه داشتن از وضعیت دست به اعتصاب غذا خواهد زد. 
همچنین پدر پیر وی در روزهای گذشته اقدام به ارسال نامه هایی در شکایت از این وضعیت به مسئولین حکومتی ایران کرده بود.

شیراحمد شیرانی ۳۸ ساله اهل زاهدان در سال ۷۹ دستگیر و مدت ۲ سال زیر بازجویی و شکنجه بود .در وضعیتی که به گفته خودش نه جزو مردگان و نه جزو زندگان محسوب می شد. وی پس از یک دوره اعتصاب تر و خشک موفق شد که به زندان زاهدان منتقل شود. 
وی هم اکنون هفتمین سال از حکم ۲۲ ساله خود را در زندان اردبیل در تبعید می گذراند. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#بلوچ #اهل_سنت #اردبیل #زندانی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر