۱۳۹۶ خرداد ۶, شنبه

جلوگیری از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان در پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران - جلوگیری از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان در پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذا


دادستانی و مسئولین زندان اوین از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی او پس از پنجاه و یک روز اعتصاب غذا، خودداری می‌کنند.
آتنا دائمی، زندانی سیاسی و فعال مدنی بند زنان زندان اوین، از ناحیه‌ی صفرا و کلیه در عذاب است و همچنین معده وی نیز دیگر قادر به جذب آب نیست؛ بااین‌حال دادستانی و مسئولین بهداری زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان و بستری کردن او جلوگیری می کنند.

آتنا دائمی اوایل هفته گذشته برای تکمیل آزمایش‌هایش به یک مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شده و پزشک پس از معاینه او گفته است که وی باید به سرعت بستری شود اما مأموران به دلیل اینکه فقط مجوز معاینه پزشک را داشته‌اند، با بستری شدن او مخالفت کرده و او را به زندان برگرداند. پس‌ازآن، دادستانی و بهداری زندان اوین از رسیدگی و پاسخگویی خودداری کرده و واکنشی نسبت وخامت حال خانم دائمی و نیاز وی به بستری شدن نداشته‌اند.
آتنا دائمی در اعتراض به پرونده سازی برای خواهرانش از ۱۹ فروردین اقدام به اعتصاب غذا کرده و اعلام کرده تا زمان برائت از حکم او و خواهرانش دست از این اعتصاب غذا برنمی‌دارد.
 آتنا، انسیه و هانیه دائمی به دو اتهام تمرد در برابر مأموران در حین انجام‌وظیفه و توهین به مأمور دولت حین انجام‌وظیفه به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند که این حکم برای انسیه و هانیه به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده ولی برای آتنا به حکم فعلی هفت سال زندانش اضافه شده است.

سازمان عفو بین الملل با صدور دو بیانیه در خصوص وضعیت آتنا دائمی ابراز نگرانی و حمایت کرده است.

همچنین خانم معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی در ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ در نامه‌ای خطاب به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران از او خواسته تا برای پیگیری خواسته دخترش و پایان اعتصاب غذای او کمک کند و صدای آتنا باشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعتصاب_غذا #بیمارستان - #اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر