۱۳۹۶ خرداد ۲, سه‌شنبه

عفو بین الملل: مریم اکبری منفرد به تبعید در تلافی دادخواهی قتل عام ۶۷

#حقوق_بشر #ایران -عفو بین الملل: تهدید مریم اکبری منفرد به تبعید در تلافی دادخواهی قتل عام ۶۷



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛بر اساس گزارش عفو بین الملل همسر مریم اکبری منفرد پس از احضار به دفتر وزارت اطلاعات؛پس از توهین با تهدید افزوده شدن سه سال دیگر به زندان و تبعید همسرش به زندانی در سیستان و بلوچستان مواجه شده است. 
مریم اکبری منفرد  از سال ۱۳۸۸ در زندان اوین دوران محکومیت ۱۵ ساله‌اش را سپری می‌کند. 
در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، همسر مریم اکبری منفرد، حسن جعفری، پس از احضار تلفنی برای بازجویی در دفتر وزارت اطلاعات تهران حاضر شد. به او هیچ دلیلی برای احضار داده نشد. حسن جعفری گفته که در وزارت اطلاعات، ماموران اطلاعات به او توهین کرده و تهدید کرده‌اند که همسرش با سه سال زندان بیش‌تر و تبعید به زندانی در سیستان و بلوچستان مواجه خواهد شد. ماموران اطلاعات اخطار دادند که این تهدیدات را به اجرا می‌گذارند مگر این‌که مریم اکبری منفرد نامه نگاری و اطلاع رسانی در مورد سرنوشت و محل دفن چند هزار زندانی، از جمله خواهر و برادرش که به طور فراقضایی در سال ۱۳۶۷ اعدام شدند را متوقف کند. مریم اکبری منفرد از مهر ۱۳۹۵ که در دادسرای تهران یک شکایت رسمی ثبت کرد، چندین نامه نوشته است و درخواست خود از مقامات برای انجام تحقیقات رسمی در مورد قتل عام ۱۳۶۷، افشای محل گورهای دسته‌جمعی که زندانیان در آن دفن شده‌اند و شناسایی هویت عاملین و آمرین را پیگیری کرده است. 
مريم اکبری منفرد به خاطر طرح شكايت  و نامه نگارى در زمينه حقيقت طلبى و دادخواهى براى اعدام هاى فراقضايى سال ۶۷ تهدید به سه سال دیگر زندان و تبعید به زندانی در سیستان و بلوچستان شده است .

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعدام #قتل عام_تابستان ۶۷_- #تبعید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر