۱۳۹۶ خرداد ۲, سه‌شنبه

یازده اعدام کارنامه سه روزه اول دور دوم ریاست جمهوری روحانی

#حقوق_بشر #ایران -  اعدام گسترده زندانیان در زندانهای اردبیل؛زاهدان؛اراک؛تبریز و کرمانشاه 



روحانی که در دور اول ریاست جمهوری خود بیش از ۳۰۰۰ اعدام در کارنامه خود دارد؛ بیش از ۱۱ اعدام را در کارنامه دور دوم ریاست جمهوری اش ثبت کرد. 
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ امروز ۲ خرداد ماه به طور گسترده در شهرهای کشور حکم اعدام  متهمین مواد مخدر و قتل اجرا شده است.
بر اساس گزارشهایی که از شهرهای زاهدان ؛اردبیل؛اراک؛تبریز و کرمانشاه رسیده صبح امروز ۲ خرداد ماه؛در تمامی این شهرها اعدام انجام شده است. در اردبیل یک زندانی به نام داور همدرد ۵۰ ساله متاهل پس از ۴ سال؛در زندان زاهدان یک زندانی ۳۰ ساله به نام عبدالکریم شهنوازی پس از ۶ سال اعدام شدند. 
در زندان مرکزی اراک دو زندانی از متهمین مواد مخدر اعدام شدند که از اسامی ایشان و مشخصاتشان اطلاعی در دست نیست.
 در شهر کرمانشاه مهرداد عسکری از اهالی شهرحمیل ٣٣ سالە و پس از ۵ سال زندان به دار کشیده شد.

همچنین در زندان تبریز از بند ۹ این زندان ۵ نفر از متهمین قتل محکوم به قصاص؛با مشخصات کاظم حجاجی، اهل مراغه پس از ۳ سال و نیم  زندان ؛سید علی موسوی اهل مرند، پس از ۴ سال و نیم در زندان و جابر فخری، اهل شبستر پس از ۹ سال زندان  اعدام شدند از اسامی دو نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.
به دلیل اختناق موجود در کشور هنوز از اعدامهای شهرهای دیگر اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است که یک زندانی نیز روز گذشته در زندان اصفهان اعدام شد.
در اعدام زندان زاهدان به وحشیانه ترین شکل یکی از زندانیان را پای چوبه دار برده و وی را مجبور به دیدن اعدام همبند خود کرده و به خود وی گفتند که ۴۰ روز دیگر اعدام خواهد شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعدام #اردبیل- #تبریز - #اراک #زاهدان- #کرمانشاه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر