۱۳۹۶ خرداد ۸, دوشنبه

نامه پدر پیر شیراحمد شیرانی و دادخواهی وی

#حقوق_بشر #ایران - نامه پدر پیر شیراحمد شیرانی و دادخواهی وی



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛ آقای چاکر شیرانی پدر پیر زندانی سیاسی شیراحمد شیرانی به مسئولین در خصوص وضعیت فرزندش نامه هایی نوشت.

آقای شیرانی در نامه اش ضمن شرح وضعیت فرزندش که حبس ۲۲ ساله خود را بصورت تبعیدی و هزاران کیلوتر دورتر از محل زندگی خود در زندان اردبیل می گذراند وی را محروم از حقوق اولیه از جمله اجازه به جا آوردن مناسک مذهبی و نیز قربانی عدم اجرای اصل تفکیک جرایم خوانده است.
این پدر سالخورده با توجه به وضعیت بغرنج فرزندش در هزاران کیلومتر دورتر از خانه دست به قلم برده است تا دادخواهی خود نسبت به وضعیت فرزندش و نقض حقوق او را به گوش مسئولان برساند.

وی در نامه خود گوشه هایی از نقض حقوق فرزندش در گذشته از جمله نگهداری او به مدت سه سال در اداره اطلاعات زاهدان در حالی که ممنوع الملاقات بوده و دسترسی به او برای این خانواده ممکن نبوده است؛ گفته است.

در قسمت مشترک دیگری از نامه های ارسالی چاکر شیرانی عنوان می کند با اینکه شیراحمد معتاد نیست اما بالاجبار او را از چند هفته قبل به بند معتادان این زندان منتقل کرده اند.

پدر سالخورده این زندانی سیاسی در ادامه از آزار فرزندش توسط ماموران زندان می گوید و مدعی میشود فرزندش به دلیل شرایط تبعید و آزار توسط زندانبانان امکان به جا آوردن مناسک مذهبی خود را ندارد.

آقای شیرانی در قسمتی از نامه ارسالی خود به اداره اطلاعات زاهدان به نقل از فرزندش در مواجه مستمر با نقض حقوق اولیه خود می گوید شیراحمد از تصمیم خود برای اعتصاب غذا در صورت تداوم این وضعیت خبر داده است.

در انتهای نامه های ارسالی، این شهروند سالخورده بلوچ از مسئولان خواستار آزادی فرزندش که اکنون سه هزار کیلومتر دورتر از خانه خود تحمل حبس می کند می شود و ضمن یادآوری کهولت سن و ناتوانی خود برای طی مسافت طولانی امیدوار است حتی اگر آزادی او ممکن نیست لااقل تخفیفی در حبس او قائل شوند.

شیراحمد شیرانی زندانی سیاسی بلوچ پیش از این به زندان اردبیل تبعید شده بود. وی در ماه گذشته مدت ۲۰ روز به قرنطینه زندان و سپس به بند زندانیان متادون منتقل شد. 
این زندانی سیاسی پیش از این اعلام کرده بود که در صورت عدم انتقال به بند قبلی خود اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندانی_سیاسی #اردبیل - #بلوچ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر