۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

محکومیت ۱۸ ساله حمزه داریوشی و انتقال وی به سالن ۲۱ زندان رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران -محکومیت ۱۸ ساله حمزه داریوشی و انتقال وی به سالن ۲۱ زندان رجایی شهر 



زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت حمزه داریوشی در روزهای گذشته به سالن ۲۱ زندان رجایی شهر منتقل شد. 
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ برای حمزه داریوشی زندانی اهل سنت و جوان ۲۳ ساله که به بیماری اعصاب و روان مبتلاست؛۱۸ سال محکومیت صادر شده و وی را به سالن ۲۱؛ بند زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت منتقل کرده اند. 
پرونده این زندانی هم اکنون  به دیوان عالی کشور منتقل شده است.

 حمزه درویش، ۲۳ ساله، زندانی عقیدتی سیاسی اهل تالش با بیماری اعصاب و روان در سال گذشته پس از بستری شدن در بیمارستان طالقانی تهران توسط یکی از کارمندان بیمارستان و دو سرباز زندان شدیدا مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت. ضرب و شتم وی به حدی شدید بود که یکی از دنده های وی ترک برداشته و آثار کبودی بر بدن و چشم او مشاهده می شد.

این زندانی در بیمارستان طالقانی به دلیل بیماری اش به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و با دستبند و پابند به تخت زنجیر شده بوده است.
در بیمارستان مجبور بود که با پابند به دستشویی برود. پس از اعتراض وی که چگونه می شود با پابند از دستشویی استفاده کرد ؛ به شدت از طرف سربازان و یکی از کارکنان بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.این زندانی در طول بازجویی ها و انتقال به زندان نیز مکررا مورد توهین های ناموسی و مذهبی قرار گرفت و تا مدتی طولانی از دسترسی به داروهای خاص بیماری اش محروم بود.
خانواده این زندانی نیز با تهدید از طرف مسئولین زندان مواجه بوده اند.

حمزه درویش در تیرماه سال ۹۵ با اتهام خروج غیرقانونی بازداشت و مدت ۱۰۰ روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات رشت، مدتی در زندان لاکان این شهر زندانی و سپس به اوین منتقل شد. 
زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت در تمامی زندانهای کشور با بدرفتاری؛توهین ؛ ضرب و شتم به دلیل عقایدشان روبرو هستند. آنها بطور مستمر در معرض عقده گشایی های تمامی مقامات و کارمندان و کارکنان زندان بوده و هستند. نمونه هایی همچون حمزه داریوشی و سلیمان پیروتی در مسیر اعزام به بیمارستان و هنگام مداوا مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین#اهل_سنت #بیمار #رجایی_شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر