۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

پنجاه و دو روز از اعتصاب غذای آتنا دائمی می گذرد


#حقوق_بشر #ایران - کارشکنی اجرای احکام در اعلام نتیجه دادگاه و تداوم اعتصاب غذای آتنا دائمی




بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛خانواده آتنا دائمی فعال مدنی و زندانی سیاسی زندان اوین؛ پس از سه روز مراجعه مستمر برای گرفتن حکم دادگاه تجدید نظر همچنان با سردواندن و عدم پاسخگویی مسئولین اجرای احکام به بهانه های مختلف روبرو هستند. مسئولین اجرای احکام با وقت کشی و عدم پاسخگویی قصد آزار و اذیت و زجر این خانواده را فراهم می کنند.
این در وضعیتی است که آتنا دائمی هم اکنون در روز اعتصاب غذا ؛وضعیت وخیمی دارد. وی پیش از این مدت ۱۰ روزی بود که تنها می توانست با کمک شربت معده آب بخورد اما هم اکنون دو روز است که معده اش آب و شربت را نیز پس می زند. فشار وی نیز ۶ روی ۸ است.خانم دائمی در طول مدت اعتصاب بیش از ۱۷ کیلو کاهش وزن داشته ؛ناخن ها کبود و زبان وی سیاه شده است، همچنین مو، ابرو و مژه های این زندانی به علت این اعتصاب در حال ریزش است.
 مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان خودداری کرده اند.

آتنا دائمی فعال حقوق کودکان که در بند زنان زندان اوین ؛ در حال تحمل حبس ۷ سال خود می باشد؛ در اعتراض به پرونده سازی و صدور حکم برای خواهرانش از تاریخ ۱۹ فروردین اقدام به اعتصاب غذا کرده است. اعتصابی که خود اصرار بر ادامه آن تا گرفتن نتیجه نهایی دارد.
در روزهای گذشته دادگاه تجدید نظر برای این پرونده تشکیل شد که البته این زندانی سیاسی به دلیل وضعیت وخیم جسمی نتوانست در دادگاه حضور پیدا کند. سپاه و اجرای احکام با کارشکنی مانع از ابلاغ حکم و عملا عامل ادامه اعتصاب غذای این زندانی سیاسی و زجر و عذاب خانواده وی هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین #اعتصاب_غذا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر