۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

نامه زندانی سیاسی خالد حردانی خطاب به مردم

#حقوق_بشر #ایران -اعلام اعتصاب غذای دو روزه خالد حردانی در اعتراض به تداوم شکنجه و بدرفتاری در زندانها



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛زندانی سیاسی زندان رجایی شهر(گوهردشت)خالد حردانی در نامه ای به مردم با تشبیه شرایط مردم ایران به تونل وحشت و توصیف آنچه بر مردم ایران گذشت؛اعلام کرد که در اعتراض به تدوام شکنجه و بدرفتاری در زندانهای ایران اقدام به یک اعتصاب غذای دو روزه کرده است. 

متن نامه را مشاهده می کنید:

نامه ای خطاب به مردم 

بی شک در مقطع کنونی نقش نیروهای انقلابی می تواند چراغ هدایت جامعه ای باشد که بیش از ۳۸ سال شاهد اعدام؛زندان و شکنجه بوده است. جامعه ای که می شود گفت پس از بهمن ۵۷ وارد یک تونل وحشت شده است.

بیش از صدها هزار تن اعدام شدند و صدها هزار تن دیگر زندان را با جان و نفس هایشان پذیرا شدند و رژیم تحت لوای اسلام بهترین و پاک ترین زنان و مردان کشورمان را در زندانها و بازداشتگاههای خود شکنجه می کند.
 میلیونها نفر تن به کوچ اجباری و جلای وطن دادند و هزاران هزار تن دیگر در فقر و بیکاری و انواع ناهنجاری های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند. 

ظاهرا رژیم ولایت فقیه مشروعیت خود را بر دو چیز پایه ریزی کرده است؛ سرکوب و قتل و شکنجه وحشیانه مردم؛رشد و گسترش بنیادگرایی و تروریسم دولتی و ایجاد فرقه های کاذب در منطقه.

معلم و کارگر و قشر تحصیل کرده و بیکار زندان می شوند؛ شکنجه می شوند؛ و یا به مرگ خاموشی سپرده می شوند و صدایی از سازمان ملل شنیده نمی شود و مجامع جهانی حقوق بشر در سکوت نظاره گر نسل کشی و انتقام گری بی رحمانه رژیم شریر ولایت ضحاک است. 
رژیمی که بیش از میلیاردها دلار سرمایه ملی را خرج بی ثبات کردن منطقه می کند؛حال آنکه بیش از ۱۶ میلیون حاشیه نشین دارد ؛۱۰ میلیون بی سواد مطلق و خانواده های زیادی زیر خط فقر زندگی می کنند. 

اسماعیل عبدی نماینده معلمان برای رساندن صدای مظلومیت صدها و هزاران معلم در زندان دست به اعتصاب غذا زده است .آتنا دائمی و ماهر کعبی و دیگر زندانیان سیاسی روزها و هفته ها در اعتصاب و اعتراض هستند . زینب جلالیان از درمان محروم است. نرگس محمدی از دیدن فرزندانش و رسول حردانی و شهرام پورمنصوری همچنان در روندی ناعادلانه و غیرقانونی در زندان نگهداری می شوند.

پیروز منصوری و علی معزی ربوده و شکنجه می شوند . شاهرخ زمانی و افشین اصانلو؛منصور رادپور و ستار بهشتی و دهها تن دیگر در زندانها و بازداشتگاهها به مرگی خاموش و علی صادرمی و حجت زمانی و محمدعلی سواری به جوخه های اعدام سپرده می شوند. 
و این تنها و تنها بخش کوچکی از شمایل زشت و خونریز ولایت فقیه است که این روزها با نمایش مضحک انتخابات فرمایشی می خواهد دست های چدنی و طناب های دار خود را پشت شعارهای عوام فریب و پوپولیستی پنهان کند. 

اینجانب همگام با جنبش انقلابی و اعتراضات مردمی معلمان ؛ کارگران و زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی ؛ آتنا دائمی ؛ ماهر کعبی و دیگر زندانیان سیاسی و در اعتراض به تداوم شکنجه ها و بدرفتاری ها در زندانهای رژیم روزهای جمعه و شنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۶ در اعتصاب غذا خواهم بود.

هموطن در طول تاریخ همواره دیکتاتوران جهان در سکوت ملت ها به جنایت و تجارت مرگ دست زده اند. پس سکوت را بشکن و به دیکتاتور تاریخ سرزمینمان" نه " بگو

خالد حردانی
زندانی سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت )
اردیبهشت ۹۶

رونوشت: رسانه های خارجی و داخلی جهت انتشار عموم

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان - #گوهردشت – #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر