۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

نه به انتخاب تجاوزگران به حقوق مردم ایران

#حقوق_بشر #ایران - بیانیه تحریم انتخابات زندانی سیاسی آزاد شده بهنام ابراهیم زاده


نه به انتخاب تجاوزگران به حقوق مردم ایران

فعال کارگری و زندانی سیاسی آزاد شده بهنام ابراهیم زاده در بیانیه ای در مورد تحریم انتخابات آتی ریاست جمهوری طی بیانیه ای اعلام کرد که ما کارگران در انتخابات شرکت نمی کنیم.

به متن بیانیه آقای ابراهیم زاده را که نسخه ای از آن به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است؛ توجه کنید.

نه به انتخاب تجاوزگران به حقوق مردم ایران

بیانیه فعال کارگری و کودک  بهنام ابراهبم زاده در مورد تحریم انتخابات (انتصابات ) در ایران که جهت اطلاع عموم و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است . متن بیانیه به قرار زیر می باشد :
در حالی که دستگاههای دولتی و پولدارها و آقازاده ها و چهار در صدی ها در تخریب  طبیعت و چپاول منابع ملی با هم مسابقه گذاشته اند ، در حالی که مردم ایران از فقر و فلاکت و تبعیض و بی عدالتی  فاصله طبقاتی و ناهنجاری های اجتماعی  به ستوه آمده اند و می نالند برخی انتخابات را به مزایده گذاشته اند و با سردادن شعارهای پوپولیست و فریبکارانه می خواهند مردم را به انحراف بکشانند.

 مردم آگاه و فهیم ایران این را به خوبی می دانند که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری نماینده ارزشهای واقعی مردم ایران نیستند مردم اقشار پایین در تمام جوامع بشری معمولا به کسانی رأی می دهند که نماینده خواست و اراده آنها باشد. از درد و مشکلات آنها اطلاع داشته باشند از جنس خود آنها باشند نه اینکه آقای قالیباف و رییسی و ....که در قصر و خانه های طلایی زندگی می کنند.

 آنها نمایندگان ما مردم نیستند. نمایندگان سرمایه داران مفت خورند. این را هم باید گفت بخشی از مردم تاکتیکی فکر می کنند بین بد و بدتر بهتر است بد را انتخاب کنند. با همین استدلال در انتخاب های قبلی هم شرکت کردند. ولی نتیجه ادامه همین فقر و بیکاری و بی تأمینی و امنیتی کردن هر اعتراضی بود. دیگر این اشتباه را نباید تکرار کرد.

 ما کارگران، ما مردم نماینده ای نداریم. ما حاضر نیستیم که به ادامه فقر و تشدید آن ، ادامه بیکاری و تشدید آن، ادامه بی خانمانی و تشدید آن و ادامه این وضعیتی که هر روز زندگی مان تباه تر می شود رأی دهیم.

 ما مردم نماینده ای نداریم. باید از دولتمردان و مسولان پرسید و پاسخ خواست در مقابل بحران منابع آب کشور، مسایل زیست محیطی، صندق های بازنشستگی، نظام بانکداری، معیشت و منزلت مردم ،آسیب های اجتماعی چه اقدام مؤثری انجام داده اند. دولت برای مقابله با فقر، فساد، تبعیض و استقرار عدالت چه گامهایی برداشته است چرا حقوق های کلانی را نصیب برخی افراد خاص کرده و دستمزد ما کارگران ۹۳۰ هزارتومان و چند بار زیر خط فقر. چرا سکوت در مقابل قاچاق ۲۵ میلیاردی ، تعطیلی و نیمه فعال شدن بیش از ۱۴۰ هزار واحد تولیدی و خالی شدن بسیاری از روستاها از سکنه و برای غارت و چپاول و جالب اینکه به جای پاسخگویی با فرافکنی و هوچی گری فرار به جلو می کنند. کسانی که امروز مدعی پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی هستند به نظر می رسد که معنای اعداد و ارقام را نمی دانند و فراموش کرده اند که در این جامعه زمانی در پی گران شدن نرخ دلار و عبور ارز از مرز هزار تومان چه بر سر کارگران آمد.

 کسانی که امروز می گویند اِل می کنند و بلِ می کنند فقط می خواهند مردم را قریب دهند. خیر، ما کارگران در انتخابات شرکت نمی کنیم.

بهنام ابراهیم زاده
وبلاگ نویس و فعال کارگری و کودک

تهران اردیبهشت ۱۳۹۶

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#انتخابات – #تحریم - #کارگر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر