۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

اعتصاب غذای ماهر کعبی در زندان اردبیل در اعتراض به انتقال تنبیهی


#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای ماهر کعبی در زندان اردبیل در اعتراض به انتقال تنبیهی



زندانی سیاسی ماهر کعبی ؛زندانی تبعیدی در زندان اردبیل پس از انتقال اجباری به بند زندانیان عادی و متهمین مواد مخدر ؛ اقدام به اعتصاب غذا کرد.
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛وی که از روز 14 اردیبهشت ماه؛ دست به اعتصاب غذا زده است ؛ هم اکنون در چهارمین روز اعتصاب غذاست.این انتقال برای افزایش فشار بر این زندانی تبعیدی انجام گرفت.

دانشجوی زندانی سیاسی ماهر کعبی؛ رحیم متولد ۷ آذر ۱۳۷۱ در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۰؛هنگامی که 19 سال بیشتر نداشت؛ در شوش خوزستان دستگیر و مدت سه ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات زیر بازجویی بوده است. وی به اتهام اقدام علیه امنیت ؛ عضویت در سازمان آزادی بخش اهواز؛ ارسال اخبار  به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شده است. بنا به گفته نزدیکان این زندانی؛وی به هیچ گروهی وابسته نبوده است. 

ماهر کعبی در زمان بازداشتش در اطلاعات تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته و حتی دندانهایش ریخت.اکثر اتهاماتی که در پرونده وی موجود است؛ با فشار و شکنجه بر وی تحمیل شده است.

برادر ماهر کعبی؛احمد کعبی نیز در زندان کرمان محبوس است. این دو برادر که با هم دستگیر شدند؛ به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و شکنجه های شدید باعث به هم ریختن وضعیت تعادل احمد شد. 

ماهر کعبی هم اکنون چهارمین روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به تشدید فشار و انتقال به بند زندانیان عادی را می گذراند. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اردبیل – #کرمان - #اعتصاب_غذا– #زندان – #تبعید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر