۱۳۹۶ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

تصمیم شیراحمد شیرانی به شروع اعتصاب غذا در صورت تداوم فشار

#حقوق_بشر #ایران - تصمیم شیراحمد شیرانی به شروع اعتصاب غذا در صورت تداوم فشار



بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی سیاسی بلوچ که در زندان اردبیل در تبعید به سر می برد؛ در نامه ای از درون زندان ضمن اشاره به فشارهای وارده بر خود در ماه اخیر؛اعلام کرده که در صورت ادامه فشارها بر خود و همبندیانش اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد.

متن نامه زندانی سیاسی بلوچ شیراحمد شیرانی:

اینجانب زندانی سیاسی شیراحمد شیرانی که در زندان مرکزی اردبیل  و بند ۷ در تبعید می باشم.
در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با یک توطئه و تبانی توسط مقامات زندان اردبیل به قرنطینه منتقل شدم که به مدت ۲۱ روز به طول انجامید. این مدت را با یک شرایط بد به طوری که از هر نوع امکانات رفاهی و بهداشتی محروم بودم؛ نه تلفن داشتم و نه کسی از مسئولان جوابگو بود؛ از تحویل دادن لباسها و وسایل شخصی به من خودداری کرده و تمام این سه هفته را با یک دست لباس که به تن داشتم ؛ سپری نمودم. 
در قرنطینه حتی جا و فضایی برای ادای نمازهایم نداشتم. با مشکلات روحی و روانی و جسمی مختلفی مواجه بودم. 
این در حالی بود که بنده هیچ نوع خلاف و بی نظمی که مغایر با مقررات و ضوابط و آیین نامه سازمان زندانها بوده باشد را انجام ندادم. از رئیس زندان هم که سوال کردم هیچ جواب درست و منطقی نداشت. 
به هر حال این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ از قرنطینه به بند دیگری یعنی بند ۵ که بند بیماران و معتادین به مواد مخدر و متادون می باشد منتقل شدم. بند مذکور را زندانیانی با جرائم مختلف مانند سرقت؛ مواد مخدر؛ درگیری و غیره تشکیل می دهند. این بند جمعیتی بسیار بیشتر از ظرفیت خود دارد و هیچ فضای خالی داخل اتاقها و سالن ها و راهروها وجود ندارد.
به خاطر کثرت جمعیت؛ زندانیان شب ها در راهروها و سالن ها تا جلوی سرویس های بهداشتی می خوابند. امکانات بهداشتی و رفاهی نیز وجود ندارد. حتی نمازخانه ای در بند نیست که بتوانم نماز را در آنجا ادا نمایم و دیگر زندانیان بتوانند مناسک دینی شان را انجام دهند. 
لازم به ذکر است که مسئولان داخلی زندان از جمله مدیران داخلی اندرزگاهها و ریاست حفاظت در این اتفاقات تلخ و ظالمانه نقش موثری دارند و هنوز هم با تهدید و زور رصد می کنند. خیال دارند این فشار را به من و دیگر دوستان سیاسی ام ادامه بدهند. 
حال اگر این شرایط بنده به همین صورت که شرح دادم ادامه داشته باشد؛ مجبورم برای تغییر شرایط و آزادی ام دست به اعتصاب طولانی مدت بزنم تا شاید مقامات مسئول و درگیر در پرونده بنده در تهران؛ تصمیمی در خصوص بهبود شرایطم اتخاذ نمایند. چرا که پذیرفتن این شرایط ظالمانه غیرقابل تحمل و نقض کامل حقوق شهروندی و کرامت انسانی بنده و دوستانم می باشد.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان_اردبیل#زندان - #اعتصاب_غذا – #بلوچ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر