۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

گرسنگی کشیدن زندانیان زاهدان

#حقوق_بشر #ایران - گرسنگی کشیدن زندانیان زاهدان



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛جیره بندی نان برای هر ۶ زندانی یک عدد است و زندانیان گرسنه می بایست خود هزینه غذایشان را پرداخت کنند و الا گرسنگی بکشند.
سیاست مسئولین زاهدان کم کردن جیره نان و وارد کردن آن با قیمت چند برابر است. زندانیان می بایست غذا و نان را از بوفه زندان بخرند. کسانی که توانایی و استطاعت مالی ندارند؛ با گرسنگی دست به گریبان هستند. 
گفتنی است که پیش از این در گزارشاتی داشتیم که بعضی از متهمین و زندانیان که سرپرست خانواده نیز بودند :به دلیل به دست آوردن مبلغی بسیار ناچیز در این مناطق اقدام به انتقال مواد مخدر کرده و گرفتار شده اند . حال چگونه این زندانیان قادر به پرداخت پول غذای روزانه خود می شوند؟ این سیاستهای سودجویانه مسئولین قضایی و مسئولین زندان در زاهدان تنها به غذا محدود نمی شود بلکه مسئولین زندان مرکزی زاهدان همچنین برای تعمیر تخت های شکسته زندان از هر زندانی مبلغ 60هزار تومان پول خواسته اند و اعلام کرده اند که پرداخت این مبلغ اجباری است.
تخته های برخی از تخت های زندان" شکسته اند که برای تعمیر آنها نیز از زندانیان درخواست پول شده است.
زندان مرکزی زاهدان یکی از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر در ایران است که زندانیان در بند این زندان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زاهدان  #زندان - #نان – #گرسنگی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر