۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

ابراز نگرانی عفو بین الملل در باره سلامتی نازنین زاغری

 #حقوق بشر#ایران -ابراز نگرانی عفو بین الملل در باره سلامتی نازنین زاغری



 عفو بین‌الملل روز جمعه نسبت به وضعیت سلامت جسمی و روحی نازنین زاغری راتکلیف، یک بریتانیایی ایرانی تبار که به پنج سال زندان محکوم شده، ابراز نگرانی کرده است.
به گفته ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری،در هفته‌های اخیر حال همسرش به شدت رو به وخامت نهاده و او به خودکشی فکر می کند.حال نازنین چنان بد شده که مقام‌های زندان ترتیب ملاقات او و خانواده‌اش را فراهم می آورند. وی از پنج روز پیش در اعتصاب غذا بوده است.
عفو بین الملل در بیانیه خود می گوید، مادر نازنین زاغری به هنگام ملاقات از این که دخترش چنان ضعیف و لاغر شده، دچار شوک شده و از حال رفته است.
خانواده این شهروند بریتانیانی‌-ایرانی تبار گفته اند به رغم دوباره معاینه نازنین زاغری توسط پزشک زندان اوین، وی ازخدمات پزشکی لازم محروم است.
آنها اضافه کرده اند، نازنین ناراحتی قلبی دارد و از سردرد های مزمن رنج می برد.
ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری همچنین به عفو بین المللی گفته است که با فشارهای وارده به نازنین وی به «مرز شکستن» رسیده است و چنان روحیه‌اش ضعیف شده که نامه خودکشی نوشته و به همسلولی خود داده است.
فیلیپ ارتور، مدیر خاورمیانه سازمان عفو بین الملل می گوید: خبر وخامت وضعیت سلامتی نازنین زاغری بسیار هشدار دهنده است. این در حالی است که وی به طور ناعادلانه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده است.
خانم زاغری- رتکلیف که همراه با فرزند خردسالش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین امسال در فرودگاه تهران و هنگام خروج از ایران بازداشت شد.
خانواده خانم زاغری در ۱۹ شهریور اعلام کردند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده است.
پیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی را به شرکت در تظاهرات گسترده ضد حکومتی در سال ۲۰۰۹ که در اعتراض به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، متهم کرده بود.
پاسپورت بریتانیایی گابریلا دختر خانم زاغری که متولد بریتانیاست ضبط شده و نمی‌تواند از ایران خارج شود و والدین خانم زاغری از او نگهداری می‌کنند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر