۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

نامه زندانى سياسى، على معزى به خانم عاصمه جهانگير گزارشگر ویژه حقوق بشر

#حقوق بشر #ایران -نامه زندانى سياسى، على معزى به خانم عاصمه جهانگير گزارشگر ویژه حقوق بشر



بنا به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫زندانی سیاسی علی معزی نامه ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران نوشت.وی در این نامه به شرح وضعیت پرونده سازی برای خود در طول مدت زندانش اشاره کرده و به تبعید و سپس احضار به دادگاه برای چندمین بار می پردازد.
متن نامه ایشان به شرح زیر است:

سرکارخانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر گرمترین سلام ها و برترین احترامات مرا بپذیرید

اینجانب علی معزی زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت کرج، از خرداد ماه سال ١٣٩٠ تا کنون در حبس میباشم.در خرداد ٩٣ بعد از دو سال که در زندان اوین بوده ام معلوم شد که غیابی به جرم تبلیغ علیه نظام توسط قاضی صلواتی (شعبه ١٥) به یکسال حبس محکوم شده ام و بعد هم به عنوان اینکه به سه سال حبس تعلیقی از سال ٨٧ محکوم بوده ام همچنان در زندان مانده ام و در ٢٨ خرداد ٩٢ نیز از زندان اوین به بند جرائم ویژه شرارتی در زندان ندامتگاه کرج تبعید شدم.

با این حساب قرار بود در خرداد ماه سال ١٣٩٤ از زندان ازاد شوم اما چند ماه قبل از پایان حبس مرا بدون اطلاع قبلی و بدون اطلاع خانواده و با اعلام اعزام به آگاهی؛ به بازداشتگاه ٢٠٩ وزارت اطلاعات در زندان اوین برده و به سلول انفرادی انداختند و به مدت دو ماه بدون اطلاع به وکیل و خانواده در انجا ماندم و انها پرونده ای با مضمون اینکه چون هنوز بر سر مواضع و عقاید خود هستی و در زندان هم بیانیه صادر کردی برایم ساختند و دوباره به زندان ندامتگاه کرج برگرداندند.

چند روز بعد بدون اینکه فرصت ملاقات با خانواده و یا وکیل داشته باشم مجددا مرا از ندامتگاه کرج به بند وزارت اطلاعات کرج در زندان گوهردشت بردند و دوباره در سلولهای انفرادی انجا نگه داشتند و اینجا هم بدون اطلاع به وکیل و بدون اطلاع به خانواده و عین همان مضمون پرونده سازی شد پرونده ای مشتمل بر چند کپی برگ بیانیه که در زندان هم علیه نظام تبلیغ کرده ای و بابت همین یک پرونده مرا در دو دادگاه جداگانه یعنی دادگاه انقلاب کرج شعبه یک (قاضی اصف حسینی) و دادگاه ٢٨ انقلاب تهران( قاضی مقیصه) و از انجا که این دادگاه ناگهانی و بدون اطلاع قبلی و بدون وکیل و بدون نماینده دادستان و بدون هیچگونه ضوابط قانونی و حقوقی بوده و شباهتی به دادگاه نداشت از رفتن به دادگاه خودداری کردم و در هر دو دادگاه مرا با ضرب و شتم و به زور روی زمین کشانده و بردند که سرم هم شکست و با همان وضع بردند و هر کدام از این دادگاه ها به طور جداگانه مرا بابت یک اتهام و ان هم تبلیغ علیه نظام در داخل زندان! به یکسال حبس یعنی جمعا دو سال محکوم کردند و بدین ترتیب تاریخ ازادی ام از بهار ٩٢ تغییر یافت.

وکیل را هم نپذیرفته بودند “اقای امیرسالار داوودی” و گفته بودند وکیل را ما باید تایید کنیم و نباید بدون هماهنگی با ما ایشان وکیل شما میشد پرونده را هم دادگاه کرج به او نداد تمام این نقل و انتقالها به بازداشتگاه ها و زندان ها که انفرادیها هم بدون خبر و در جواب پرس و جوی خانواده پاسخ مشخصی نمیدادند و نمیگفتند کجا هستم .

حالا امروز سه شنبه ٢ اذر هم این چندمین بار است که ناگهانی بدون زمینه قبلی به این وضع ساعت ٧ صبح آمدند که بايد برویم اعزام داری پرسیدم :اعزام به کجا؟ گفتند :نمیدانیم بعد از کلی بحث بدون اینکه نامه یا احضاریه ای نشان بدهند گفتند دادگاه داری بدون انکه بدانم چه دادگاهی و بابت چی هیچکس هم مسئولیتی قبول نمیکند. نمیدانم به کدام اتهام و به کدام مرجع قرار است برده شوم قصد دارند گویا برای چندمین بار مرا در داخل زندان به محاکمه بکشند و حبس اضافه کنند ان هم در دادگاه های آنچنانی و بدون هیچ صلاحیتی. چنانکه در زمستان ١٣٩٣ قاضی ابراهیمیان شعبه ١٢ دادگاه انقلاب کرج به من گفت “چون تو بر سر عقاید و مواضع خود هستی همچنان سالها در زندانهای تهران و کرج خواهی ماند.”

اینجانب مصرانه از شما درخواست میکنم این اوضاع خلاف قانون و خلاف حقوق بشر را مورد توجه و عنایت قرار داده و ان را محکوم نمایید. و تلاش شود از این همه ظلم و ازار بر علیه زندانیان سیاسی جلوگیری به عمل اید.

با تشکر و تقدیم و احترام علی معزی زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج، آذر ماه ١٣٩٥

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر