۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

گزارشی تکان دهنده از وضعیت زندان زنان اوین

#حقوق بشر#ایران -گزارشی تکان دهنده از وضعیت زندان زنان اوین



زندانیان سیاسی که در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شوند مرتبا از دسترسی به مراقبت های پزشکی محروم می‌شوند، برای ملاقات با فرزندان خود، حتی فرزندان خردسال، با محدودیت یا محرومیت روبرو هستند، از تماس تلفنی با خانواده های خود محروم، و به تغذیه کافی و مناسب دسترسی ندارند.

زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین٫به احکامی از یک تا بیست سال به جرمهایی چون اعتراض به اعدام٫دفاع از حقوق زنان، انتشار انتقادات خود از سیاست‌های دولتی در شبکه‌های اجتماعی، اعتقاد به آیین بهایی، و دفاع از سایر زندانیان سیاسی با احکام سنگین روبرو بوده اند.برخلاف زندانیان سایر بندها، آنها اجازه دسترسی به تلفن برای تماس با خانواده‌های خود را ندارند؛ ملاقاتهای آنها—حتی بین این زندانیان و فرزندان خردسالشان—غالبا محدود شده، یا به عنوان مجازات ممنوع شده، و آنها مرتبا از اعزام به مرخصی، که بیشتر زندانیان در ایران از آن برخوردار هستند، محرومند.
بنا به گزارشات خود زندانیان :وضعیت بهداشتی و درمانی هم فاجعه‌ست! بهداری زندان فاقد متخصصان پزشکی است و بعضا داروهای اشتباهی یا غیرموثر به بیماران می‌دهد.
زندانیان اغلب در مرحله‌ وخیم بیماری خود و معمولا ٩ماه تا ١ سال بعد از تشخیص اولیه بیماری وارد پروسه درمانی می شوند، پروسه‌ای که تداوم آن با کارشکنی و عدم همراهی سیستم قضائی-امنیتی غالبا آغاز نشده متوقف می شود.
ملاقات با خانواده  بشدت محدود بوده و مادرانی که دارای فرزندان خردسال هستند با محدودیت روبرو بوده و در مواردی حق ملاقات ندارند.هر اعتراض جمعی با تهدید و تنبیه قطع ملاقات مادران با فرزندانشان مواجه است.
در این بند تلفن وجود ندارد در حالیکه بیش از هر زندان دیگری زنان می بایست از حق ارتباط مستقیم با خانواده و فرزندانشان برخوردار باشند.
جیره غذایی زندان فاقد ارزش تغذیه کافی است که زندانیان را وادار به خرید اقلام خوراکیِ زیراستاندارد و گرانقیمت از فروشگاه زندان می‌کند.به گفته زندانیان الان حدود ١ سال هست که گوشت قرمز و لبنیات از جیره‌ی خشکِ زندان حذف شده است.
زندانیان مکررا جستجوی بدنی می‌شوند و در حین جستجو در مواردی توسط زندانبانان زن مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند.
زندانیان تعداد بخاری برقی تهیه شده  با هزینه خود داشتند که از آنها گرفته شده است.
زندانیان زن بطور مکرر با بازرسی بدنی و بدرفتاری زندانبانان زن روبرو هستند.

گفتنی است که از سال ۸۴ هیچ نهاد بین المللی اجازه دیدار از بند زنان زندان اوین و البته بندهای دیگر زندان و زندانهای دیگر نیافته است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر