۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه

بیانیه اعتراضی زندانیان عقیدتی - سیاسی زندان رجایی شهر کرج

#حقوق بشر #ایران - بیانیه اعتراضی زندانیان عقیدتی - سیاسی زندان رجایی شهر کرج




بنا به اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫ بدنبال توهین و ضرب و شتم زندانی عقیدتی سلیمان پیروتی در روز ۴ آذر ماه که توسط مامورین زندان در بیمارستان رجایی شهر صورت گرفت؛ زندانیان سیاسی - عقیدتی بند ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی شهر با صدور بیانیه ای این عمل را محکوم کرده خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.
آنها همچنین در این بیانیه ضمن ابراز خشم و نفرت نسبت به چنین اعمال غیرانسانی در رابطه با زندانیان؛‌ بخصوص زندانیان بیمار؛ خواستار معذرتخواهی عاملین این واقعه شدند. این زندانیان از تمامی علمای دینی و اساتید دانشگاه و دانشحویان و کانونها و نهادهای حقوق بشری خواهان همصدایی با خود در این اعتراض شدند.
لازم به یادآوری است که سلیمان پیروتی روز ۴ آذر ماه پس از حمله قلبی به بیمارستان رجایی شهر کرج اعزام شد. وی با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود که مامورین اعزام از حاضرین در بیمارستان خواستند که بدلیل داعشی بودن زندانی هر کاری می خواهند با وی بکنند. تعدادی از حاضرین با ماموران همدست شده و با انداختن آب دهان و ضرب وشتم به توهین و آزار زندانی پرداختند.

متن بیانیه زندانیان سیاسی - عقیدتی در بند ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی شهر به قرار زیر است:
بیانیه اعتراضی زندانیان عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر کرج
از بی عدالتی و ظلم  و هتک حرمت انسان و  نقض حقوق بشر پا را فراتر نهاده و بلکه به حال بیماری که دومین بار است در طول دو ماه گذشته دچار حمله قلبی و فشار خون بالا شده و  توان تکلم و راه رفتن نداشته؛ توهین و اهانت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

حاکمان در همه جا دم از حقوق بشر میزنند و مدعی هستند اینهایی که در زندانهای ما هستند٫ همه امنیتی و مخل آسایش جامعه و حقوق شهروندی هستند؛‌اما خود حداقل های حقوق شهروندی را هم رعایت نمی کنند.
همه این برچسب ها عادات همیشگی حکومتها برای تصفیه و حذف همه کسانی است که با ظلم و بیعدالتی در ایران؛ سازگار نیستند. 
در زندانهای این حاکمیت هیچ حقوقی برای زندانی برسمیت شناخته شده نیست چون برای جان و مال و نوامیس زندانی هیچ حرمت و احترامی قائل نیستند. و به اشکال مختلف در تلاش هستند که حتی در داخل زندان هم قفسهایی درست کنند تا زندانی را زیر فشارهای کاهنده قرار دهند و شخصیت و جسم و روح و روانش را به همراه صدایش خفه کنند.
بعد هم در رسانه ها  و برای فریب مردم مدعی  دمکراسی اسلامی و حقوق بشر و رأفت اسلامی می شوند.

اینست رافت اسلامی که زندانی بیمار را با وخامت حال دست بند و پابند زده و تخت می بندند و بدون آب و غذا و دسترسی به سرویس؛ او را داعشی می خواننند و سایرین را تحریک می کنند که به وی حمله ور شوند.
اینها به ادعای خودشان مقتدایشان علی بن ابی طالب است که برای اسیری از اب و غذای خود برده و به او رحم و عطوفت و مهربانی کرده و به قاتلش میگوید هر آنچه را که خودتان میخورید برای او ببرید و اگر من زنده ماندم این حق خودم است که او را ببخشم یا انتقام بگیرم ...

این تاریخ چیزی است که فقط خود را به آن آویزان کرده اند وگرنه جز ابزار دست چیز دیگری نیست.

در رسانه ها همه از گوانتانامو و رعب و وحشت و نقض حقوق بشری که در آن هست حرف میزنند. بی خبر از اینکه نمونه این گونتاناموها و نمونه های بدتر از آن در ایران هم وجود دارد.

سلیمان پیروتی الان دیگر نیمه چپ بدنش از کار افتاده و نه توان تکان دادن دست و پای چپش را دارد و نه توانایی تکلم .بلکه بدتر از این چنان ضربه روحی به او وارد شده که بدون انکه قادر به تکلم برای بیان دردها و آلامش باشد فقط این واقعه وحشتانک را در لابه لای اشکهایی که می ریزد برایمان بیان میکند.

سلیمان پیروتی مرد47 ساله ای که صاحب سه دختر است٫ در ذهنش ممکن است این مرور شود که چگونه میتواند جریحه دار شدن احساسات دختران و شکست غرورشان را التیام ببخشد.
این توهین تنها به سلیمان پیروتی نیست. بلکه توهین به هرچه انسان آزاده و آزادی خواه و فراتر از آن توهین به مقام انسانیت است.

مازندانیان عقیدتی - سیاسی به مراتب اعتراض و خشم خود را به این عمل غیر اخلاقی و غیر انسانی اعلام و خواستار رسیدگی سریع به این جریان هستیم.
همچنین از مقامهای قضایی و حقوقی و مسئولین زندان خواهان برخورد شدید با عوامل این عمل زشت و معذرت خواهی از سلیمان پیروتی ٫ خانواده ایشان و هم بندیان و تمام مردم هستیم.

چرا باید زندانی امنیتی و سیاسی را که در حبس است با دست بند و پا بند آهنی و با پوشاندن  لباسهای دالتونی که توهین به هر انسان شریف و آزادی است به بیمارستان برد.

از تمامی علمای دینی و اساتید دانشگاه و دانشحویان و مردم کسبه و بازاریان و کانونها و نهادهای حقوقی تقاضامندیم که با اعتراض ما هم صدا شوند و ناراحتی و اعتراض خود را به این جنایت اعلام دارند.

زندانیان عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر اندرزگاه 7 سالن 21

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر