۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

نامه زندانی سیاسی حسن صادقی به خانم عاصمه جهانگیر نماینده حقوق بشر سازمان ملل

#حقوق بشر #ایران -نامه زندانی سیاسی حسن صادقی به خانم عاصمه جهانگیر نماینده حقوق بشر سازمان ملل 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫زندانی سیاسی حسن صادقی شکایتنامه ای به خانم عاصمه جهانگیر٫گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران نوشت.آقای صادقی در نامه خود به اقدام دادگاه برای مصادره منزلی که فرزندان بدور از والدین وی در آن ساکن هستند اشاره کرده و می نویسد:
از آنجاییکه تلاشها و پیگیریهای مکرر و به مراجع مختلف داخلی به جایی نرسید٫لذا آخرین مرجع تظلم خواهی را شما و شورای حقوق بشر سازمان ملل دانستم تا لااقل فریادمان به گوش شما رسیده باشد.

متن نامه ایشان به این شرح است:


اینجانب زندانی سیاسی حسن صادقی که هم اکنون در زندان گوهردشت کرج هستم به همراه همسرم فاطمه مثنی که در زندان اوین تحمل کیفر می کند به ۱۵ سال زندان محکوم شده ایم. تنها بدین جرم که مرحوم پدرم و نیز مادرم در عضویت یا همکاری با شورای ملی مقاومت بوده اند.
 هم اکنون که من و همسرم هردو در زندان هستیم و دو فرزندمان بدون سرپرست مانده اند٫در چنین شرایطی در آخرین ملاقات با فرزندانم ٫پسرم با نگرانی و اضطراب گفت که دادگاه برای تصرف و مصادره خانه مان هم اخطاریه فرستاده است و می خواهند خانه مان را هم از ما بگیرند . 
لازم به یادآوری است که ما از یازده سال پیش مغازه و کلیه املاک خانوادگیمان به جرم داشتن پدری که فعال سیاسی و عضو شورای ملی مقاومت بود٫مورد تصرف و مصادره قرار گرفت و بتدریج همه چیزمان را تصرف و مصادره کردند و تنها چیزی که برایمان باقیمانده بود همین خانه ای است که دو فرزندم (ایمان ۲۱ ساله و مریم ۱۴ ساله) در آن زندگی می کنند و حال بعد از مصادره و تصرف همه چیزمان و بعد از اینکه خودم و همسرم را هم تنها به دلیل وابستگی خانوادگی به ۱۵ سال زندان محکوم و پشت میله های زندان انداخته اند٫در غیاب ما تنها سرپناه فرزندانم یعنی خانه کوچکمان هم مورد طمع و موضوع مصادره قرار گرفته و حکم به تخلیه آن داده اند.
این حکم تخلیه که توسط نهادی موسوم به ”ستاد اجرای فرمان امام”صادر گردیده اساسا بر خلاف و مغایر با حکم دادگاه سال ۱۳۸۴ و نیز بر خلاف حکم صادره از شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده در تاریخ ۱۳۹۴ و حتی بر خلاف حکم ابرام(تایید)شعبه تجدید نظر که تنها منزل مسکونیمان را صراحتا متعلق به ما دانسته صورت می گیرد.
این اجحاف از طریق فشار و اعمال نفوذ سیاسی - مالی همان ستاد موسوم به ”ستاد اجرای فرمان امام”صورت می گیرد.
از آنجاییکه تلاشها و پیگیریهای مکرر و به مراجع مختلف داخلی به جایی نرسید٫لذا آخرین مرجع تظلم خواهی را شما و شورای حقوق بشر سازمان ملل دانستم تا لااقل فریادمان به گوش شما رسیده باشد که در این حکومت نه تنها مخالفان سیاسی بلکه اقوام و خویشاوندان و فرزندان مخالفان سیاسی نه تنها از هیچ حقوق سیاسی برخوردار نیستند بلکه حتی اموال و دارائیهای آنها هم به یغما و تاراج می رود و هیچ مرجع تظلم خواهی وجود نداشته و هر قوه قضائیه و قضات آن تنها مزدبگیرانی هستند که هیچگاه نمی توانند رایی مستقل و به نفع عدالت بدهند جز آنچه که به آنها دستور می دهند.
من از شما و شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست پیگیری و کمک دارم.

رونوشت به :
سازمان عفو بین الملل
شورای حقوق بشر ملل متحد 
کمیساریای عالی حقوق بشر 

زندانی سیاسی حسن صادقی 
زندانی گوهردشت کرج بند ۴ سالن ۱۲
۷ آذر 1395

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر