۱۳۹۵ آبان ۳۰, یکشنبه

بخشنامه محمد مردانی رییس زندان رجایی شهر برای ایجاد ممنوعیت و محدودیتهای بیشتر علیه زندانیان

#حقوق بشر#ایران -بخشنامه محمد مردانی رییس زندان رجایی شهر برای ایجاد ممنوعیت و محدودیتهای بیشتر علیه زندانیان



حقوق بشر ایران - بنا به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ محمد مردانی رئیس زندان رجایی شهر با صدور بخشنامه ای محدودیتهای بیشتری برای زندانیان ایجاد کرد.
در این بخشنامه رئیس زندان رجایی شهر به معاون داخلی و روسای بندهای زندان رجایی شهر دستور داده است که به زندانیانی که سابقه اعتصاب غذا؛ داشتن گوشی تلفن همراه  داشته اند؛ مشمول ملاقات حضوری٫مرخصی و آزادی مشروط نخواهند بود.
در زندانهای حکومت جمهوری اسلامی؛ زندانیانی که از حداقل حقوق قانونی خود محروم هستند و با وجود بیماری و مشکلات فراوان در اعتراض به بی قانونی های نهادینه شده برای رساندن صدای مظلومیت خود دست به اعتصاب غذا می زنند و با هزینه دادن از جان و سلامتی خود صدایشان را می رسانند؛ اعتصاب کردن هم جرم به حساب می آید. 
محمد مردانی و اقوام وی بنام امیریان که خود عامل اصلی ورود مواد مخدر و توزیع و فروش آن در زندان رجایی شهر و عامل اصلی درگیریهای خونین منجر به قتل در این زندان به حساب می آید؛ باصدور این بخشنامه قصد اعمال فشار روحی - روانی بیشتر بر زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی و وادار کردن آنان به سکوت را دارند.
بدیهی است که اعمال چنین فشارهایی بر زندانیان و محروم کردن آنان از اولیه ترین حق اعتراض تنها یک وسیله زنگ زده است که راه به جایی نخواهد برد. 

متن بخشنامه محمد مردانی رییس زندان رجایی شهر از این قرار است:
بسمه تعالی 

معاون محترم داخلی با سلام 
عطف به نامه شماره ۱۵۱۰مورخه ۹۵/۸/۱۷ بطوریکه واقفید ماده ۱۸۳ آیین نامه اجرایی سازمان(زندانها) تاکید نموده صرفا زندانیانی که حسن رفتار و کردار داشته باشند با صلاحدید رییس زندان می توانند با همسر و فرزندان خود ملاقات حضوری نمایند.
بنابراین با استناد به ماده فوق ملاقات های حضوری و شرعی حق زندانیان نیست بلکه امتیازی است برای افرادی که در طول دوران حبس تخلف ننموده و دارای حسن اخلاق و رفتار بوده اند. لکن در اکثر زندانها این لطف مکرر ٫ذهنیت حق مسلم را برای زندانیان را موجب گردیده است. 
لکن در اجرای تدبیر خداپسندانه جنابعالی و به منظور ارج نهادن به جایگاه رفیع خانواده در جامعه اسلامی و با احترام به پدران ٫ مادران ٫همسران ٫فرزندان زندانیان یک بار دیگر محدودیتهایی را که تا این تاریخ ۹۵/۸/۱۹ به لحاظ ارتکاب جرائم و تخلفات داخل زندان اعمال گردیده لغو و با اغماض از خطاهای گذشته کلیه زندانیان ٫برابر مقرر ملاقاتهای حضوری و شرعی برخوردار می گردند.
بدیهی است مجددا از تاریخ ۹۵/۸/۲۰کلیه کسانی که مرتکب هر گونه جرمی از تخلفات زندان اعم از خرید و فروش ٫زد و بند٫ حمل و نگهداری و استعمال و مصرف مواد مخدر٫ نگهداری و استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن نظیر سیم کارت و رم ٫فلش و غیره ٫درگیری و نزاع٫ ساخت و حمل و نگهداری تیزی٫کلاهبرداریهای تلفنی ٫اعتصاب غذا و بطور کلی هرگونه اعمال خلاف مقررات زندان کردند٫از کلیه امتیازات مندرج در آیین نامه اعم از ملاقاتهای حضوری و شرعی٫ مرخصی ٫عفو و آزادی مشروط و غیره محروم خواهند گردید.
مراتب از طریق روءسای مستقیم اندرزگاه ها به کلیه زندانیان ابلاغ می گردد.
ضمنا به افرادی که در سالن ملاقات کشف مواد داشته اند ٫به هیچ عنوان ملاقات شرعی اعطا نمی گردد .

محمد مردانی مدیر زندان رجایی شهر 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر