۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

زندانی اعتصابی بدون آب٫قند و نمک مورد نیاز و در شرایط نامناسب

#حقوق بشر #ایران -زندانی اعتصابی بدون آب٫قند و نمک مورد نیاز و در شرایط نامناسب 



بنا به گزارشات ارگان حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام زندانی سیاسی مرتضی مرادپور با وجود اعتصاب غذا در شرایط نامناسب و بدور از امکانات حداقل بسر می برد.
در مورد آخرین وضعیت مرتضی مرادپور که هنوز در یکی از اتاقهای سالن ۱۲ ندامتگاه کرج نگهداری میشود٫ اطلاع جدیدی در دست نیست. این زندانی سیاسی علیرغم اینکه در حال اعتصاب غذاست و نیاز به آب٫نمک و شکر دارد٫ اما هیچ دسترسی به قند و نمک نداشته و بطور مستقیم نیز به آب دسترسی ندارد.حتی سربازان وظیفه از ترس تنبیه مسئولین  از رساندن آب کافی به وی امتناع می کنند.
این زندانی سیاسی در تنها تماسی که با خانواده داشت٫اظهار کرد که دچار ناراحتی قلبی شده و وضعیت جسمی خوبی ندارد.
مرتضی مرادپور و برادرش فردین مرادپور در تاریخ ۸۸/۳/۱ در یک همایش پیاده روی در تبریز دستگیر شدند.این دو برادر در تاریخ ۱۹ آبان ۸۸ محاکمه شدند.
فردین مرادپور پس از اتمام محکومیت آزاد شد.ولی برادر مرتضی مرادپور  به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام  به یک سال و به اتهام اجماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.وی بعد از حدود شش ماه به قید وثیقه آزاد شد و در تاریخ ۹۴/۲/۲۸ در محل کارش دستگیر وجهت اجرای حکم ۳سال به زندان منتقل شد. پیگیری های وکیل و خانواده در این چند سال جهت اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۱۳۴ هر بار به بن بست خورده و نتیجه ای نداشته است. بنابراین مرتضی مرادپور  تصمیم گرفت در اجبار و در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و احقاق حق قانونی خود از تاریخ ۹۵/۸/۴ دست به اعتصاب غذا بزند.

این زندانی سیاسی آذربایجانی تاکید کرده است که تا رسیدن به خواسته خود ادامه خواهد داد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر