۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

نامه زندانیان سیاسی زندان اردبیل در تحریم انتخابات قلابی

#حقوق_بشر #ایران -نامه زندانیان سیاسی زندان اردبیل در تحریم انتخابات قلابی 



زندانیان سیاسی زندان اردبیل در بیانیه خود در باره انتخابات آتی در ایران نوشتند:
شرکت در انتخابات هیچ مفهومی ندارد و شخصی که بایستی با رأی مردم انتخاب می شد از قبل مشخص شده است. آنها سپس بعنوان زندانیان سیاسی و دربند از مردم خواستند که در این انتخابات شرکت نکنند. توجه شما را به متن این بیانیه که نسخه ای از آن به دست نه به زندان نه به اعدام رسیده است ؛جلب می کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم 

با سلام و احترام خدمت مردم ایران عرض می نماییم

از آنجایی که فلسفه انتخابات در اکثر جوامع دنیا به صورت شفاف و آزاد و به دور از هر نوع تبعیض اعم از قوم و زبان و مذهب و غیره بوده و به عنوان یک فرصت برای همه مردم به شمار می آید؛تعیین سرنوشت ملت تا به سوی پیشرفت و کمال و با طی مسیر مشخص و ایده آل و در برخی موارد با حضور ناظران بین المللی انجام می شود . تمام خواسته ها و مطالبات به حق مردم مورد توجه و احترام جدی قرار می گیرد که نهایتا به پیشرفت و آزادی هر جامعه ختم می شود. 
اما در کشور ما ایران ؛ بر خلاف دیگر جوامع دنیا انتخابات منحصر و محدود به یک طیف سیاسی و مذهبی خاص می باشد که در هر دوره قدرت میانشان دست به دست می شود . در این میان به خاطر تبعیض رژیم سایر گروهها و جریانات و اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی از فرصت شرکت در این عرصه مهم ملی محروم و بی نصیب می باشند و هیچ سهمی در اداره امور کشورشان ندارند. 
خواسته های مردم هیچوقت مورد توجه قرار نگرفته و نمی گیرد و روز به روز بر فشارها و صدمات مختلف بر علیه شان افزوده شده و در حاشیه و انزوا قرار گرفته اند. 
حال باید گفت که انتخابات ایران بر خلاف شعارها و وعده های بسیار زیاد فقط به یک سنت سیاسی تبدیل شده به طوری که فرآیند تشریفات به صورت نمادین برگزار می شود و علیرغم رأی و خواسته مردم متاسفانه افرادی از قبل تعیین و به صورت مهندسی شده برنده انتخابات اعلام می شود و رأی مردم ملاک قرار نمی گیرد. این این بی توجهی به رأی مردم خیانت بوده و توهینی آشکار به شعور و اراده شان می باشد. 
پس در یک چنین فضای آشفته سیاسی شرکت در انتخابات هیچ مفهومی ندارد و شخصی که بایستی با رأی مردم انتخاب می شد از قبل مشخص شده و طبیعتأ هیچ تعهد و قدرت و اراده مستقلی از خودش در قبال خواسته و مطالبات مردم نداشته و در اجرای کشور سیاستهای کشور چه در حوزه داخلی و چه خارجی نخواهند داشت. فقط در خدمت تأمین منافع حزب خودش خواهد بود که در این صورت از اداره امور کشور  و رسیدگی و حل مشکلات مردم عاجز و ناتوان خواهد ماند. 
حال با توجه به تشریح برخی مشکلات اساسی در خصوص انتخابات ما زندانیان سیاسی در بند از شما ملت فهیم و بزرگوار کشورمان انتظار داریم با آگاهی کامل و دیدی وسیع و با احساس مسئولیت نسبت به آینده و مسائل و مشکلات کشورتان تصمیم و موضع صحیح و منطقی اتخاذ نمایید. در انتخابات شرکت نکنید تا از اداره هر نوع ظلم و بی عدالتی و اجحاف رژیم در حق مردم جلوگیری به عمل بیاوریم. 

زندانیان سیاسی زندان اردبیل 
فروردین ۱۳۹۶

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر