۱۳۹۶ فروردین ۲۱, دوشنبه

کاندیداهای ریاست جمهوری را بشناسیم

#حقوق_بشر #ایران -راستی پاسخ شما به کاندیداهای ریاست جمهوری چیست؟



سید ابراهیم رئیس السادات معروف به ابراهیم رئیسی متولد ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد 

ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۶۴ جانشین دادستان تهران و در سال ۱۳۶۸ دادستان تهران شد. در سال ۱۳۷۳ به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب گردید. در سال ۱۳۸۳ معاون اول قوه قضائیه شد. در سال ۱۳۹۱ بعنوان دادستان ویژه روحانیت بر کرسی نشست. 
در سال ۱۳۹۲ دادستان کل کشور و در سال ۱۳۹۴ به تولیت آستان قدس رضوی منصوب گردید. 

ابراهیم رئیسی یکی از اعضای اصلی هیئت مرگ و تصمیم گیرنده در کشتار و قتل عام هزاران هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ بوده است . به طوری که آیت الله منتظری از او تحت عنوان قاتل نام برده و به وی و دیگر اعضای این هیئت می گوید:تاریخ ما را محکوم خواهد کرد و نام شما را به‌عنوان  جنایتکاران تاریخ ثبت خواهد کرد.
بالا کشیدن وی در مدارج قضایی ایران با وجود کم سن بودن او به دلیل نقش کلیدی و تعیین کننده وی در کشتارها بوده است. وی در روز ۴ آبان ۸۹ قطع دست را از افتخارات خود دانسته و علنا می گوید: حکم قطع دست از افتخارات بزرگ ماست.

رئیسی علاوه بر عضویت در هیئت مرگ در کشتار سال ۱۳۶۷ ٫عضویت در کمیته ویژه بررسی وقایع کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ ٫عضویت در کمیته بررسی تجاوز جنسی به زندانیان در ماجراهای پس از جنبش اجتماعی مردم در سال ۸۸ و عضویت در هیئت نظارت بر رسیدگی به پرونده های حوادث و اغتشاشات سال ۸۸  را هم یدک می کشد.

اما حسن روحانی کاندید دیگر ریاست جمهوری کیست؟
حسن  روحانی، متولد 21 آبان 1327 در شهر سرخه سمنان است. وی مدت ۱۵ ساله عضو شورای عالی امنیت ایران بوده و نقش مهمی در سرکوب جنبش دانشجویی در سال ۱۳۷۸ و سپس اعتراض مردم در سال ۱۳۸۸ داشته است. 
اما شاید اولیه ترین تلاشهای وی برای حکم اعدام در سال ۱۳۵۹ بود که گفت :توطئه‌گرها را هنگام نماز جمعه در حضور مردم به دار آویزان کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
پس از روی کار آمدن او بعنوان رییس جمهور بطور متوسط روزانه دو نفر در ایران اعدام شده اند. همچنین بنا به گزارش دیلی تلگراف در سال ۹۴ از زمان روی کار آمدن روحانی؛ جهان شاهد حلق‌آویز و تیرباران 2000 زندانی بوده که بالاترین تعداد اعدام در جهان نسبت به جمعیت به حساب می آید. 

باید گفت در تمامی این سالها چوبه دار یک نوع همزیستی مسالمت آمیز با صندوق رای داشته است.
حال این سوال اساسی باقی می ماند که آیا مردم ایران ناگزیر از انتخاب یکی از این دو نفر برای تعیین سرنوشت سالهای آینده خود هستند؟
آیا مردم ایران می بایست سالهای آینده را با چنین کسانی به اسم رئیس جمهور سر کنند؟ آیا ۳۸ سال قتل و کشتار سیستماتیک و برنامه ریزی شده در ایران کافی نیست؟
این سوال را مردم ایران بایستی پاسخ بدهند. بر اساس گفته نماینده جیرفت هم اکنون ۵۳۰۰ زندانی محکوم به اعدام در انتظار اجرای حکم اعدام در زندانهای ایران به سر می برند؟ این حداقل آماری است که این نماینده ارائه داده است.
پاسخ را می بایست از زندانیان محکوم به اعدامی سوال کرد که نمی دانند فردایی برای آنها وجود دارد یا خیر. زنان و خانواده هایی باید پاسخ دهند که در جان و ضمیرشان؛ لرزه خبر آخرین ملاقات با همسر و فرزندانشان روزها را می گذرانند و در انتظار روزی هستند که تنها نان آورشان را از دست داده و کودکانشان به خاک سیاه بنشینند.
پاسخ این سوال را باید از خانواده های زندانیان اهل سنت اعدام شده در سال گذشته پرسید. خانه هایی که حداقل یکی از مردانشان در زندانها به طناب دار سپرده شده اند. یا از زندانیانی که پس از محرومیت از حداقل حقوقشان در زندانها بالاجبار دست به اعتصاب غذا می زنند و درد و رنج یک عمر زندگی با تن رنجور را برای خود می خرند؟ 
راستی شما چه پاسخی به این کاندیدا و این انتخابات می دهید؟

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر