۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

برادر قاسم سلیمانی در لیست سیاه آمریکا به دلیل نقض جدی حقوق بشر

#حقوق_بشر #ایران - برادر قاسم سلیمانی در لیست سیاه آمریکا به دلیل نقض جدی حقوق بشر



وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سهراب سلیمانی به دلیل نقشی که در نقض حقوق بشر و در جنایات  علیه زندانیان سیاسی داشته است، در فهرست اشخاص ایرانی مورد تحریم قرار گرفته است.

سهراب سلیمانی نزدیک به ۱۵ سال مدیریت اداره کل زندان‌های استان تهران را بر عهده داشت‌. او خرداد سال ۱۳۹۵  طی حکمی از سوی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی این سازمان منصوب شد.
آمریکا دلیل تحریم جدید را "نقض جدی حقوق بشر" در ایران توصیف کرده و تحریم‌های تازه را نشانه "حمایت پیوسته ایالات متحده از مردم ایران" خوانده است.
این بیانیه اضافه می کند: «اداره کل زندانهای (رژیم ایران در) تهران مسئول و یا شریک در موارد جدی نقض حقوق‌بشر علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین است. این زندان تحت اختیارات اداره کل زندانهای تهران قرار دارد. زندان اوین به‌دلیل بازداشت بسیاری از زندانیان عقیدتی (در آن) و موارد ثبت‌ شده بدرفتاری و سوءرفتار با آنها، یکی از بدنام‌ترین اماکن در ایران به‌شمار می‌رود. زندانیان پیشین زندان اوین در مورد بازجویی‌های سخت، اعترافهای اجباری، شکنجه روحی و جسمی و محرومیت از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، گزارش داده‌اند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه به حمله به زندانیان سیاسی  بند 350 زندان اوین در 28فروردین سال 93، پنجشنبه سیاه چنین می نویسد:
در حادثه‌یی در آوریل ۲۰۱۴ (فروردین 1393) در زندان اوین، تعدادی از گاردهای امنیتی و مقامات بالای زندان، به زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ حمله و آنها را شدیداً مضروب کردند. این حمله ساعتها ادامه داشت و طی آن بیش از ۳۰ زندانی مصدوم و مجروح شدند. پس از آن برخی از زندانیان، به‌رغم جراحاتشان، به سلول انفرادی منتقل شدند و مراقبت پزشکی دریافت نکردند. سهراب سلیمانی طی این حادثه خشونت‌بار مدیر کل زندانهای استان تهران بود. وی به‌خاطر اقدام ‌کردن برای یا از طرف اداره کل زندانهای تهران، چه به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، مورد تحریم قرار می‌گیرد. سلیمانی در حال حاضر موقعیت مدیریتی در سازمان زندانهای کشور دارد که بر اداره کل زندانهای تهران نظارت دارد. حملات به زندانیان و دیگر موارد نقض حقوق‌بشر در زندان اوین، از آوریل ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرده است، از جمله محرومیت از دسترسی به مراقبت پزشکی.


لازم به یادآوری است که حمله گارد زندان به بند 350 اوین در فروردین‌ماه سال 93 که وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌عنوان یکی از نمونه‌های جنایات حکومت ایران و مسئولین قضایی از جمله سهراب سلیمانی آن‌را ذکر کرده، در سال ۹۳ اتفاق افتاد. این حمله با محکومیتهای گسترده بین المللی روبرو بود . پس از این واقعه در همان سال غلامرضا خسروی بعنوان محرک اصلی اعتراض زندانیان اعدام شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر