۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

اعدام محسن بابایی و شش زندانی دیگر در زندان رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران -اعدام محسن بابایی و شش زندانی دیگر در زندان رجایی شهر



۷ زندانی از ۱۲ زندانی محکوم به اعدام منتقل شده به سلولهای انفرادی اعدام شدند. 
بر اساس گزارشهای دریافتی کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ صبح امروز ۳۰ فروردین ماه؛ ۷ تن از زندانیان محکوم به اعدام که در هفته اخیر به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شده بودند؛اعدام شدند. 
سیامک شفیعی و محسن بابایی و فرزاد قهرمان سه تن از اعدام شدگان هستند که تاکنون احراز هویت شده اند. اتهام آنها قتل عنوان شده و تحت عنوان قصاص به دار آویخته شدند.
گفتنی است که حکم ضدانسانی قصاص یکی از احکامی است که به نام دین در قانون قضایی ایران رسما و قانونا اجرا می شود.

یکی از جوانان اعدام شده به نام محسن بابایی جوان ۲۸ ساله ؛ متأهل و حسابدار بود؛ وی سال ۱۳۹۰ در منزلش با شریکش بر سر اختلاف حساب درگیر شده و با مشت ضربه‌ای به صورت وی میزند که این ضربه موجب مرگ شده بود. محسن بابایی زندانی بود که پس از فاجعه ساختمان پلاسکو که منجر به مرگ تعدادی از هموطنان شد؛ طی نامه ای به خانواده ها و بازماندگان این قربانیان تسلیت گفته بود. 
در اینجا باید سوال کرد که آیا کسانی که باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنان در ساختمان پلاسکو یا موارد مشابه شدند نیز مانند محسن بابایی که مرتکب قتل غیرعمد بود نیز محاکمه و به چوبه دار سپرده می شوند؟
 این زندانی خوشنام بوده و زندانیان هم بند وی از اجرا شدن حکم وی بسیار متاثر بوده و به خانواده بابایی تسلیت می گویند
.در زیر متن نامه این زندانی اعدام شده به بازماندگان قربانیان فاجعه ساختمان پلاسکو را که روز ۵ بهمن ماه ۹۵ منتشر شده می خوانید:

 برای جانباختگان پلاسکو

آتشی خاموش شد و عزیزانی دیگر نیستند، آتشی در دل ما روشن شد و فقط آنانی که نیستند می توانند خاموشش کنند

قول می دهیم که یاد جانباختگان در دل ما تا ابد روشن است. در آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران ۱۶ فرشته با قامت سبز و جایگاهی در بلندای آسمان جان خود را فدای هم میهنان خود کردند.

ما زندانیان غم آنها را خورده و جواب می خواهیم که مسئولیت چنین حادثه ای آن هم در جایی که احتمال داده شده بود توسط چه کسی پذیرفته خواهد شد و چه کسی در این خصوص پاسخگو است؟ و البته چراهای دیگری که باید پاسخ داده شود آن هم توسط مقاماتی که در ظاهر مسئولی بودند و اما هیچ مسئولیتی نداشتند.

به این وسیله مراتب تأسف و تأثر خود را ابراز می داریم و به حادثه دیدگان این حادثه غم انگیز تسلیت می گویم.

محسن بابایی زندانی  بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر