۱۳۹۶ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

تنبیه زندانی اعتصابی با انتقال به قرنطینه زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - محرومیت عمر فرهنگ از اعزام به بیمارستان 



بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام: مسئولین زندان اردبیل زندانی سیاسی عمر فرهنگ را که در وضعیت بد جسمی قرار داشت به جای اعزام به بیمارستان به قرنطینه زندان فرستادند. ا
ابراهیم اوغلو افسر نگهبان بند ۷ که بند زندانیان سیاسی است و پرویز صورآذر مسئول حفاظت اطلاعات زندان اردبیل نقش جلاد را در زندان اردبیل بازی می کنند. آنان از فرستادن عمر فرهنگ که هم اکنون در یازدهمین روز اعتصاب غذاست؛ جلوگیری می کنند.آنها همچنین این زندانی سیاسی را از انتقال به بیمارستان و رسیدگی های حداقل پزشکی در زمان اعتصاب غذا محروم کرده اند.

زندانی سیاسی عمر فرهنگ زندانی سیاسی بند ۷ زندان اردبیل ؛ نیاز به جراحی نودول بدخیمی در ناحیه گردن دارد. اما با وجود پیگیریهای فراوان خانواده و تقبل تمامی هزینه های جراحی ؛مسئولین این زندان از اعزام وی به بیمارستان و انجام عمل جراحی جلوگیری می کنند.عمر فرهنگ زندانی سیاسی کرد از تاریخ ۲۷ فروردین در اعتراض به عدم اعزامش و خواسته انتقال به زندان ارومیه اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
وی که یکی از هموطنان کرد اهل سنت است که در سال ۱۳۸۷ دستگیر و مدت سه ماه در زندان اطلاعات ارومیه بازجویی شد .وی مدت ۱۱ ماه در زندان ارومیه محبوس بود و سپس به اتهام ارتباط با پژاک محکوم به ده سال حبس و تبعید  به زندان مرکزی اردبیل شد. عمر فرهنگ در شهریور ۸۹ به زندان اردبیل تبعید و تاکنون مدت ۶ سال است که دور از خانواده در این زندان محبوس است.

این زندانی سیاسی بیش از سه سال است که به بیماری مبتلا شده و یک غده(نودول) در ناحیه گردن و گلوی وی به وجود آمده  که از آن رنج می برد . پزشکان تشخیص داده اند که وی نیاز به جراحی فوری دارد. اما مقامات زندان و مسئولین قضایی علیرغم گذشت سه سال هیچ کاری برای او انجام نداده اند .

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر