۱۳۹۶ فروردین ۱۹, شنبه

پیام شیراحمد شیرانی در حمایت از مولوی فضل الرحمن کوهی

#حقوق_بشر #ایران -پیام شیراحمد شیرانی در حمایت از مولوی فضل الرحمن کوهی


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫زندانی سیاسی بلوچ که در زندان اردبیل در تبعید می باشد در پیامی دستگیری مولوی فضل الرحمن کوهی روحانی بلوچ را محکوم و از اعتراض مردم بلوچستان حمایت کرد.  متن این نامه که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است٫به اطلاع هموطنان می رسد.

اینجانب شیراحمد شیرانی که هم اکنون در زندان به سر می برم٫ در خصوص بازداشت زندانی روحانی برجسته و ربانی بلوچستان جناب آقای مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ شهرستان سرباز که اخیرا بخاطر مواضع حق طلبانه خود در کشور توسط عوامل رژیم بازداشت شده و در زندان به سر می برد٫ بنده به عنوان وظیفه انسانی خود این اقدام ظالمانه و خودسرانه رژیم را محکوم می نمایم و ضمن آرزوی آزادی هر چه سریع تر این روحانی مبارز این اقدام را در ادامه اقدامات ظالمانه رژیم در سرکوب آزادی اندیشه و بیان و زندانی نمودن بسیاری از شخصیتها و روشنفکران و آزادیخواهان ضد ظلم و تبعیض که قبلا صورت گرفته است می دانم.تبعات این اقدامات سرکوبگرانه نهایتا متوجه خود رژیم خواهد شد. 

لازم به ذکر است و عرض می نمایم٫ باوجود این که استان بلوچستان دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک بوده و دارای مساحت پهناور و منابع طبیعی غنی و ظرفیت بالقوه بالایی در همه زمینه ها می باشد ٫متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده و از محرومترین استانهای کشور محسوب می شود. به طوری که مردم این استان هنوز هم از خیلی ازامکانات اولیه رفاهی ٫بهداشت و سلامت فرهنگی و آموزشی و زیرساخت شهری کاملا بی بهره اند. همچنان قربانی تبعیض و بی عدالتیهای مختلف در همه ابعاد بوده و هستند و از این بابت رنج می برند.هر زمان که برای مطالبه حقوق ملی و مذهبی خود صدایشان را جهت انتقاد و اعتراض به مسئولان بلند می کنند ٫عوامل رژیم بر نمی تابند و با وارد کردن اتهامات واهی آنها را سرکوب و زندانی می کنند. 

این در حالی است که کشورمان به نام جمهوری شناخته می شود و اعمال این سیاستها و فشارهای ظالمانه نشان می دهد که این واژه فقط  پوششی هست برای نظام سلطه و ظلم که صرفا تغییر نام پیدا کرده است. یعنی اینکه نظام سلطنتی را با نام جمهوری پوشانده اند. تا از این طریق بتوانند در شرایط بحرانی خودشان مردم را مدیریت کنند. چرا که سلطنت منحصر به وجود سلطان و پادشاه نیست .بلکه فساد و ظلم و بهره کشی از انسانهاست.حال چه با تشکیل مجلس و خانه ملت باشد و چه با بودن درباری مثل دربار پادشاهان ظالم .فرقی نمی کند چرا که روح استبداد به قوت خود باقیست . 

حال هر چند رژیم در اجرای بعضی از نقشه ها و سیاستهای خود موفق بوده اما همه این فشارها و حوادث و صدمه های سیاسی موجود در کشور ملت ما را بیدار ساخته است. باید گفت که عمر شب سیاه به پایان رسیده و بامداد روز و خورشید از افق سر می زند. 
چرا که امروز دوره غفلت سپری شده است . زمزمه آزادیخواهی و خون زندگی در رگهای مردم به جریان افتاده است. همانا که پیدایش گوهرها تلاطم دریاست. زیرا هر زندگی که از تغییر و انقلاب خالی باشد با مرگ یکسان است و مبارزه روح زندگی و آزادی ملتهاست.

ملتی که همواره اعمال خود را محاسبه می کند مانند شمشیر برنده ای است در دست تقدیر که هیچ قدرتی در برابرش توان مقاومت ندارد. اینک این مسئولیت بر عهده هر فرد آزاده ای می باشد که از آزادی روح ٫اندیشه و اخلاق انسانها دفاع نموده و برای حفظ همه این ارزشها و اهداف مبارزه نماید. 

زیرا یکی از مهمترین ضعفهای رژیم آنست که از شراره آزادی خواهی ملت که زیر خاکستر نهفته است می ترسد. حال ملتی که برای حفظ آیین آزادگی و حقوق و تمامیت انسانی و شرافت خودش با شهامت تا پای جان می ایستد و همیشه حق طلب بوده و اهداف بزرگ را دنبال می کند و هرگز زیر بار ظلم نمی رود  و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می دهد٫ قطعا پیروز واقعی هر معرکه ای خواهد بود و طعم آزادی و پیشرفت را خواهد چشید. 

انشاءالله 
شیراحمد شیرانی 
فروردین ۹۶ 
زندان اردبیل 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر